Zwakke afronding kost DSO punten

18 december 2011door Webmaster

DSO speelde vandaag thuis tegen Togo uit Goes. Na de slap gespeelde bekerwedstrijd tegen Velox afgelopen woensdag, wisten we dat het tegen Togo tijd werd voor een paar tandjes bij. In de eerste fase van de wedstrijd ging de strijd gelijk op, maar het probleem dat al een paar wedstrijden speelt speelde DSO ook dit keer weer parten. De aanvallen waren goed maar de kansen werden niet afgemaakt. Togo profiteerde hier van doordat zij de korf wel wisten te vinden.

Toen Togo een voorsprong had opgebouwd schakelde ze over op het vertragende spel van achterverdedigen. DSO moest dus elke aanval goed opzetten, wat zeer veel tijd kostte.
Hierdoor kon DSO eigenlijk niet meer in de buurt van Togo komen, waardoor DSO zijn eerste verlies leed in deze competitie. Togo was de terechte winnaar van deze wedstrijd, doordat DSO gewoonweg niet scherp genoeg was in de afronding. Vanwege de feestdagen heeft DSO nu even een periode om de juiste vorm weer terug te vinden en weer te focussen op de volgende wedstrijd.

DSO 2 trad aan tegen RWA met een tweetal invallers die zich goed staande hielden tegen deze sterke ervaren tegenstander. Door 2 doelpunten van zowel Paul Langeweg als Ruben Karel nam DSO een 4-1 voorsprong. Via 5-2 werd het bij rust 7-7. Het begin van de tweede helft waren de 2 ploegen weer aan elkaar gewaagd met om en om scores en bij 9-10 zelfs een eenmalige achterstand voor DSO. Een tussensprint met 5 doelpunten op rij zorgde echter voor een 14-10 voorsprong die met volwassen spel veilig werd gesteld, resulterend in een 15-13 eindstand. Een mooie teamprestatie waarbij de tegenstander juist op ervaring werd verslagen met doelpunten van 8 verschillende spelers. Verder nog de speciale complimenten voor de invallers die zich goed staande hielden. DSO 3 heeft de smaak te pakken. Met één doelpunt verschil won het team ook deze keer uit in Oost- Souburg. Zij wonnen nu drie keer op rij. DSO 4 was in de afronding te zwak om de winst te kunnen pakken tegen Keep- fit hierdoor neemt de Roosendaalse club de koppositie over van DSO.

DSO Jeugd
DSO A1 kreeg Oranje Zwart A2 op bezoek. De bezoekers stonden met 1 punt achter ons, dus winst was verplicht om koploper te blijven. DSO startte net als Oranje Zwart scherp aan de wedstrijd. Er werd om en om gescoord. Zo bleef het spannend en ging Oranje Zwart voor rust net met 1 punt verschil de rust in (5-6). De tweede helft ging in het begin van de tweede helft goed mee, mede dankzij een aantal mooie doelpunten van Jean-Paul Commereuc. Op het laatst ontbrak de scherpte aan de kant van DSO. Hierdoor heeft DSO A1 punten laten liggen en de koppositie weggegeven (11-13), maar gaat er alles aan doen om die zo snel mogelijk weer terug te krijgen. Het F3 had zaterdag Ten Donck F1 om tegen te spelen. Het zou een moeilijke wedstrijd worden omdat Ten Donck boven aan staat in de competitie. Er werd geprobeerd zo goed mogelijk te verdedigen wat erg moeilijk is tegen snelle kinderen. De kinderen luisterde erg goed naar de coaches waardoor DSO vaak aan de bal was en richting de korf konden spelen. Door het snel lopen van DSO heeft Muriël Bon zo een paar mooie doelpogingen gekregen. Roos Blommers en Sterre van der Meer moesten het snelle jongentje verdedigen wat ze heel erg goed hebben gedaan. De wedstrijd werd helaas met 0-10 verloren maar de strafworpen werden gewonnen met 5-2, door weer goed naar de coaches te luisteren.

Eindejaarstoernooi
Op 28 december zal DSO 1 meedoen aan het eindejaarstoernooi in De Niervaert. Er wordt dan gestreden om de West- Brabantcup. Vorig jaar ging Oranje- Nassau uit Vlaardingen met de cup aan de haal. DSO kwam niet goed uit de verf die avond. Alle reden om daar deze keer verandering in te brengen. Vanaf 18.00 uur start het toernooi.

Uitslagen 17 december
DSO 1 – TOGO1 9- 15