Wedstrijdverslagen C1 en B1 tegen VIOS

13 januari 2013door Webmaster

2 wedstrijdverslagen voor de gratis “prijs” van 1. Al mijn 3 zonen zijn tegenwoordig lid van DSO, waarvan ik dus bij gelegenheid van beiden het wedstrijdverslag zal schrijven.

Het C1 en B1 moesten evenals het D1 en het eerste, uit spelen bij VIOS. Nu is het voor de veldwedstrijden al niet te ver rijden, maar hun thuiswedstrijden zijn voor ons DSO’ers ook een thuiswedstrijd.

Na de glorieuze overwinning van het 7e en het verlies van D1 (jammer, maar gezien het wedstrijdbeeld wel terecht), mocht het C1 de zaal in voor hun wedstrijd tegen VIOS C1, waarvan ze in het veld en de thuiswedstrijd in de zaal niet van wisten te winnen. Door de technische staf was er dan ook op gehamerd dat, in tegenstelling tot de zaalthuiswedstrijd, in verband met angst niet met de staart tussen de benen gespeeld moest worden.

Die instructies werden dan ook opgevolgd. Na een aftastend begin van beiden kanten opende DSO door middel van een afstandsshot van Wouter de score, waarna VIOS snel langszij kwam. De strijd was begonnen, en DSO en VIOS “vochten” beiden een geweldige sportieve strijd uit. Er werd geconcentreerd,strak en fel verdedigd waar uitblinkster Melissa de kar trok en de getrainde oefeningsvormen wisten helaas niet altijd tot een punt omgezet te worden. Mede ook door het goede spel van VIOS.

Eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen winnaar, want beide teams waren (in tegenstelling tot de eerdere wedstrijden waar VIOS wel de boventoon voerde) gelijkwaardig aan elkaar. VIOS was echter iets gelukkiger in de afwerking waardoor zij de 4-3 in “eigen huis” hielden, maar het C1 mocht terugkijken op hun beste wedstrijd van dit gehele seizoen. Ze kopen er niets voor, maar mogen trots zijn op de wedstrijd. Op de tribune werd zelfs een compliment gegeven vanuit VIOS begeleidingskant voor de ontwikkeling die ‘ons’ C1 doorstaan heeft de afgelopen maanden.

Na het C1 mocht het B1 aantreden in hun uitthuiswedstrijd tegen VIOS B1, die aanzienlijk hoger staan in de stand. Daar was echter in de eerste helft nog weinig van terug te zien. Ook in deze helft was er geen sterker team aan te wijzen, en een mogelijke sensatie hing in de lucht.

Helaas wist het B1 van DSO niet het B1 van VIOS meer te volgen in de tweede helft, die in de tweede helft wel trefzeker waren, en hun hogere positie in de stand eer aan deed. Door een sterkere tweede helft van VIOS (waarin voor hun ook alles leek te lukken) werd de wedstrijd beeindigd in 11-5 voor VIOS.

Het verslag van jouw wedstrijd ook op www.korfbal.net ? Mail deze dan naar verslag@korfbal.net en hou alle DSO’ers en DSO-supporters op de hoogte!