Wedstrijdverslag van DSO 7 tegen Kinderdijk 6

23 december 2012door Webmaster

Het was op de regenachtige zaterdag van 22 december 2012, waarop de spelers van DSO 7 zich voorbereidden voor de laatste wedstrijd van het jaar. Om kwart over twaalf was het verzamelen in de kantine van de Niervaert, waar bleek dat we ons weer mochten verheugen op de aanwezigheid van enkele gastspelers als Rom Keller en de jonge maar enthousiaste Judith Keukelaar. Zij heeft enkel nog getraind en voor haar is het de eerste wedstrijd. Ze mag zich dan ook omringd weten door de warme zorg van de meest ervaren mensen van DSO, want dat is het Zevende ten slotte.

Mocht je denken dat er weemoedig teruggekeken werd op het afgelopen jaar, dan heb je het goed mis! De stemming was voor enkele mensen zelfs uitgelaten te noemen. Zo kon het gebeuren dat bij de aankomst van een van onze spelers gezegd werd “Kijk daar komt ons geheime wapen”, waarop een ander dan weer reageert met “Ja, maar het is lang geleden dat het is afgegaan….”.  Namen zijn me even ontschoten, zoals je zult begrijpen 🙂

Bijzonder is wel, dat Jaap van Nierop eindelijk zo ver was dat hij zou gaan trainen op dinsdagavond. Pikant detail, is dan natuurlijk, dat er komende dinsdag geen training is, op eerste kerstdag… Ok, dan komt ik de dinsdag erna wel! … Tja, dan is er ook geen training, want dan is het 1 januari…. Afgesproken is dus dat we dit beschouwen als een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Op 8 januari halen we hem op voor zijn eerste training. Hij zal zijn enthousiasme nog even moeten bewaren. Ik zal hem persoonlijk voorstellen aan onze trainer Arie.

Na aanvang van de wedstrijd bleek dat de teams ongeveer even sterk waren, waardoor de ruststand op 6-6 uitkwam. Na de rust konden we een voorsprong opbouwen en kwamen we op 13-8, maar de tegenstanders lieten het daar niet bij zitten, waardoor de eindstand uitkwam op 13-12.

Onze topscoorster was zonder twijfel Marianne, die 7 punten voor haar rekening nam. Ondanks de bal die hard op twee vingers kwam bleef ze doorspelen (echte bikkel). We kunnen terugkijken op een leuke wedstrijd, waarin we weer twee punten hebben gepakt.

Een klein woord van dank aan onze supporters die ondanks de stromende regen, naar de Niervaert zijn gefietst en ons hebben aangemoedigd. Naar mijn idee heb ik nog enkele mensen van het sfeerteam gezien ook.

Groeten

Karel