Voorbeschouwing op zaterdag 9 maart

5 maart 2013door Webmaster

Komende zaterdag worden er wederom belangrijke wedstrijden gespeeld. Een aantal teams kan kampioen worden, een aantal teams zijn al kampioen en worden gehuldigd en een aantal teams hebben de punten nog nodig in de strijd tegen degradatie. Hieronder een overzicht.

DSO F3 – Oranje Wit F4
Om 09.00 uur zal deze lange dag in de Niervaert beginnen. DSO F3 speelt haar laatste zaalwedstrijd van dit seizoen tegen nummer 2 Oranje Wit F4. DSO staat derde en heeft zelfs een beter doelsaldo dan de ploeg uit Dordrecht. Wij hopen op winst voor de F3 en een verdiende tweede plaats. Een knappe prestatie!

DSO E2 – Sporting Delta E4
Een uurtje later, om 10.00 uur, speelt DSO E2 tegen Sporting Delta E4. DSO staat op een keurige 4de plek in de middenmoot. De tegenstander uit Dordrecht staat bovenaan en wil dus graag winnen. Eerder lukte het DSO al om met 1-1 gelijk te spelen, laten we hopen dat dat vandaag opnieuw gaat gebeuren. Of nog beter, gewoon verslaan die gasten! Succes.

DSO D1 – Movado D2
Om 10.50 speelt DSO D1 thuis tegen Movado D2. DSO D1 staat bovenaan in deze poule en mag zich bij winst kampioen noemen. DSO heeft nog geen punt laten liggen en verdienen het dus om kampioen te worden. Daarbij kunnen ze uw steun goed gebruiken. Jij komt toch ook het D1 naar de titel schreeuwen? 10.50 in de Niervaert: BE THERE!

DSO C1 – Juliana C2
Na de kampioenswedstrijd van het D1 speelt DSO C1 tegen Juliana C2. Beide ploegen bevinden zich in de middenmoot van deze poule. Het belooft dus een gelijk opgaande strijd te worden. Eerder dit seizoen won DSO van Juliana met 5-2, laten we hopen dat het dit keer minstens net zo goed gaat.

DSO A2 – Vios A1
12.50 uur is de aanvangstijd van deze wedstrijd. DSO A2 is bezig aan een uitstekend zaalseizoen. Het begon nog wat onwennig maar inmiddels heeft de ploeg al heel lang de tweede plaats in haar bezit. Volharding lijkt in deze poule de titel te gaan pakken, al weet je het maar nooit, want die ploeg overtreedt veel regels en krijgt mogelijk nog wel wat punten in mindering. DSO A2 moet deze wedstrijd dan ook benaderen als een kampioenswedstrijd. Tegenstander VIOS lijkt daarvoor de ideale tegenstander, want die ploeg staat kansloos onderaan in deze poule.

DSO A1 – Merwede A2
Om 14.00 uur speelt de toekomst van DSO, DSO A1, haar wedstrijd tegen Merwede A2. DSO A1 is al kampioen, maar heeft dit nog niet kunnen vieren. Kampioen worden door nederlagen van je concurrenten in namelijk niet zo leuk, je moet gewoon zelf winnen! Vandaar dat deze wedstrijd als kampioenswedstrijd zal worden gespeeld. Tegenstander Merwede staat laatste en dus moet het DSO A1 gaan lukken om voor de tweede keer op rij kampioen te worden. Op het veld gaan de junioren een klasse omhoog, eens kijken wat er dan allemaal nog mogelijk is. Kom dus vooral kijken zaterdag om 14.00 uur naar DSO A1 – Merwede A2.

DSO 2 – Fortis 3
Opnieuw een zeer belangrijke wedstrijd voor DSO 2. De ploeg maakt nog steeds kans op handhaving, maar dan moet deze wedstrijd wel gewonnen worden. Bij winst komt DSO op 10 punten en houdt het tegenstander Fortis onder zich. Als Oranje Nassau dan wint van DVS, wat normaal gesproken ook zal gebeuren, blijft ook DVS onder DSO en zo handhaaft DSO 2 zich. Eerst zelf maar eens winnen dus. De ploeg verandert elke week van samenstelling, maar laten we hopen dat dit zaterdag niets uitmaakt en dat DSO gewoon de punten pakt. Ook DSO 2 kan uw steun goed gebruiken, dus kom vooral kijken om 15.10 naar DSO 2!

DSO 1 – Seolto 1
De belangrijkste wedstrijd van deze dag is natuurlijk de wedstrijd van DSO 1. Als DSO deze wedstrijd wint, is het kampioen en promoveert de ploeg naar de tweede klasse. Op het veld speelt DSO al tweede klasse en daar hoort de ploeg ook thuis. Na de knappe overwinning bij ONDO staat niets dat succes meer in de weg. Of toch wel? De heenwedstrijd tegen Seolto verliep uiterst moeizaam en DSO wist daar pas in de allerlaatste secondes gelijk te komen, 16-16. De sterke en makkelijk scorende dames van Seolto maken het iedere tegenstander lastig en daardoor staat Seolto op een verdienstelijke 3de plaats. Bij een nieuwe nederlaag van ONDO kan Seolto zelfs nog tweede worden, iets waar de ploeg natuurlijk vol voor gaat. Aan DSO de taak gewoon haar eigen spelletje te blijven spelen en de titel te pakken. Dit gaat een stuk makkelijker als u ons massaal komt steunen. De wedstrijd begint om 16.20, maar u bent natuurlijk al eerder van harte welkom in de Niervaert.

DSO 3 – Fortis 4
Vorige week is DSO 3 kampioen geworden door ONDO te verslaan. Deze week zal de ploeg gehuldigd worden en ze willen natuurlijk in stijl kampioen worden, dus er wordt vol voor de winst gestreden. Tegenstander Fortis staat op een 5de plaats. Bij handhaving van DSO 2 promoveert DSO 3 alsnog naar de 3de klasse, dit zou een knappe prestatie zijn.

DSO 6 – Emergo 1
Om 18.40 speelt DSO 6 thuis tegen Emergo 1. DSO 6 staat in de middenmoot en zal daar niet meer uit verdwijnen. Emergo 1 staat op de tweede plaats en is dus een lastige tegenstander.

DSO 5 – ACKC 5
DSO 5 kan ook nog steeds kampioen worden. Als de ploeg wint van ACKC, wat normaal gesproken geen probleem zou moeten zijn, kan DSO het daarna afmaken tegen Oranje Wit. Wanneer deze wedstrijd wordt gespeeld is nog niet duidelijk, maar ook DSO 5 kan uw support op weg naar het kampioenschap goed gebruiken. De wedstrijd begint om 19.50 uur.

Een lekker volle dag in de Niervaert dus. Mocht DSO 1 er in slagen kampioen te worden, zal de kantine ‘s avonds ook nog worden geopend om een goed feestje te kunnen bouwen. Meer berichten hierover zullen nog volgen en als u vragen heeft neem dan contact op met het sfeerteam, zij gaan immers over alle acties rondom de wedstrijd van DSO 1.
Ik kijk er al naar uit, nog 4 nachtjes slapen en dan is het zover! Ik hoop tot ziens op zaterdag 9 maart in de Niervaert te Klundert.

Frank Posthumus