Voltreffers C2 – DSO C1: 5-5

6 april 2013door Webmaster

6 april 2013, 12.00 uur: 5 kwartier nadat het C1 vertrok naar het terrein van de voltreffers in Oosterhout, floot de zich in fluoriserend groen gehezen scheidsrechter voor het treffen met de C2 aldaar. Helaas nog zonder Fiep, want zij had andere verplichtingen.

Na de winst met 6-0 vorige week tegen Juliana C2 op het eigen kunstgras, mocht het C1 nu aantreden op het (nogal ongelijkte) gras van voltreffers C2. In het eerste deel van het veldseizoen mochten ze ook uit spelen op het veld van voltreffers en in vergelijking met die wedstrijd was het veld nu erg droog (toen regende het) en ongelijk.

Voltreffers ging snel en voortvarend van start, terwijl Esmeralda zeer weinig geluk had met haar verschillende ballen die op de rand van de korf uiteenspatten. Met 2 werkelijk schitterende onverwachte afstandsschoten nam de voltreffers de leiding, en mocht het vak dat de 2 tegenpunten kreeg proberen de stand gelijk te trekken. En warempel, dat lukte nog ook. Nadat een punt van Wouter (zijn inmiddels befaamde terughup) om (naar mijn mening twijfelachtige) reden werd afgekeurd, wist het 2e aanval toch de stand gelijk te trekken door punten van Sanne (afstandschot) en Wouter (doorloopbal).

Weer konden de vakken gaan wisselen, en weer wist voltreffers weer uit te lopen met 2 punten, waarna de stand weer rechtgetrokken werd door DSO naar 4-4. De eerste helft vloog voorbij en met deze stand zocht het de C1 de kleedkamer op voor de thee en speech van de Kellertjes: Miranda, Irene en Erik. De dames die in de rust buiten werden ge-entertained door Marc van der Ing en ondergetekende die hun capaciteiten na hun trainingen bij de hogere elftallen tentoon wilden stellen. Helaas hadden beiden niet echt hun dag, moest er geconcludeerd worden. Er circuleren opnames hiervan op facebook (bedankt hè Angelique), maar laten we er geen verder woorden aan vuil maken…

In de tweede helft kwam Anne Leijten in het veld voor Marou. En in de loop van de 2e helft wisselende Anne van Drimmelen voor Sanne. De spanning bleef te snijden. DSO speelde technisch beter, maar wist het helaas niet om te zetten in het grote voorsprong. Sterker nog: Voltreffers wist weer op voorsprong te komen: 5-4. Hierna duurde het enige tijd voordat ons C1 geheel terecht gelijk wist te maken.

Hierna ontpopte in de laatste minuten een zeer spannend schouwspel, en hadden “we” nog wel een stip moeten krijgen, waardoor mogelijk de overwinning nog mee naar Klundert genomen kon worden.

Het mocht helaas niet zo zijn. De vraag is of er nu een punt gewonnen of een punt verloren is: het laatste overheerst qua gevoel. Het C1 had hier kunnen (en misschien wel: moeten) winnen.

De volgende wedstrijd op het competitieprogramma is een uitwedstrijd naar Keep fit in Roosendaal op 27 april om 12.15 uur.