Verslag DSO 1

2 oktober 2011door Webmaster

Op wederom een zaterdag met zomerse temperaturen speelde DSO de derby uit tegen Vios in Willemstad. Er was veel publiek op de wedstrijd tussen de nummer 1 en 2 uit de poule afgekomen. Met onderstaande opstelling gingen we van start.In de aanval stonden Remco, Sander, Carola en Debora. In de verdediging begonnen Rubin, Olaf, Stefanie en Monique.

Tijdens het inschieten vielen al veel ballen door de mand. We waren er dan ook op gebrand om scherp deze wedstrijd te starten. Vios opende de score. Dankzij een vrije bal van Sander werd de stand weer gelijk. Via een schot van Rubin kwam DSO voor het eerst op voorsprong. De stand ging tot 4-4 gelijk op. Via 2 doelpunten van de heren Sander en Remco kwam er voor het eerst een voorsprong van 2 doelpunten op het scorebord. Hierna kwamen we via Olaf zelfs op 3 punten voorsprong.

Maar Vios gaf niet op en ging er hard tegen aan waardoor er uiteindelijk wederom een gelijke stand op het scorebord stond. Van beide kanten werd er zeer fanatiek gespeeld en de scheidsrechter had het spel soms niet goed onder controle. We bleven gewoon lekker korfballen en nog voor rust sloegen we een gaatje. Helaas viel Monique uit met een blessure, maar voordat ze het veld verliet scoorde ze nog een mooi afstandsschot. Anita viel in voor Monique. Met een stand van 12-9 gingen we de kleedkamer in. Na een speech van Patrick waren we klaar voor de 2e helft. We gingen wederom fel van start. Via Remco en Rubin kwamen we zelfs op 5 punten voorsprong.

De afronding werd helaas steeds slechter, waardoor we Vios toch weer een kans gaven om terug te komen in de wedstrijd. We maakten het onszelf weer onnodig spannend. Er werd op verkeerde tijden geschoten en het spel liet heel wat te wensen over. Vios kwam terug tot 14-15 maar dankzij een vreemd doelpunt van Sander was daar toch weer het verschil. Het bleef spannend in de laatste minuten met scores die over en weer vielen, maar DSO bleef altijd aan de goede kant van de score. Waardoor met een einduitslag van 16-17 DSO de 5e overwinning op een rij geboekt heeft.

We hebben wederom veel doelpunten gescoord, maar we hebben er vandaag ook veel doorgelaten. Dit is echt nog even een aandachtspuntje voor de volgende wedstrijd.De doelpunten zijn vandaag bijna allemaal gemaakt door de heren. Er was wat onduidelijkheid, want het score verloop is niet helemaal goed bijgehouden.

Het onderstaande moet aardig in de buurt komen.Sander 6x, Rubin 4x, Olaf 3x, Remco 3x en Monique 1x.We willen graag het publiek bedanken, want jullie steun is erg belangrijk voor ons en zeker bij deze wedstrijd.

We hopen dat jullie de komende 2 wedstrijden ook aanwezig zullen zijn om ons te steunen. Dus iedereen bedankt!

vios dso_20111001