Titel DSO binnen handbereik

16 april 2012door Webmaster

Voor de tiende keer op rij hebben de korfballers van DSO een zege geboekt in de veldcompetitie. Zaterdagmiddag won de koploper eenvoudig van KVK met 13-10. Door het verlies van concurrent VIOS heeft de koploper nog maar één overwinning nodig om het kampioenschap in de derde klasse I binnen te halen.

DSO speelde de eerste helft als een kampioen en met veel uitstraling en overmacht werd KVK overklast. Trainer Marcel Versteeg zag zijn ploeg mooie en knappe combinaties in het aanvalsvak op de mat leggen, terwijl ook de verdediging stond als een huis. Tegenstander KVK kon niet dicht genoeg bij de korf komen om gevaarlijk te worden en mistte veel schoten van afstand. “Als je binnen vijf minuten op een 4-0-voorsprong komt, dan voorkom je problemen in het verdere verloop van de wedstrijd. We speelden echt als team en speelden KVK helemaal uit elkaar”, vertelt een tevreden Versteeg.

Op het kunstgras van sportpark Molenvliet in Klundert kwam DSO via doelpunten van Sander Driesse en Olaf Verton op voorsprong. De mannen van Kapelle hadden geen antwoord op het goede loopwerk. KVK zette daar bar weinig tegenover. In hun aanvalsvak ging de bal veel te langzaam rond en kon de ploeg uit Klundert al snel onderscheppen. Ook waren bijna alle rebounds in de eerste helft voor de Brabanders, die de bal vervolgens weer snel lieten rondgaan.

Het team van Versteeg was vele malen beter en dat leverde vaak prachtige combinaties en mooie treffers op van bijna alle spelers. Alleen de ondersteunende Tessy de Vos wist de korf niet te vinden. Toch speelde ze een belangrijke rol in het team door verdedigend haar tegenspeelster geen moment in de wedstrijd te laten. “Ik scoor sowieso weinig, maar in de opbouw had ik de zaken prima op orde. Jammer dat we in de tweede helft niet door konden pakken.”

Na de pauze zakte het tempo drastisch in en bloedde de wedstrijd langzaam dood. KVK wist de korf nu wel wat vaker te vinden, maar de voorsprong van DSO kwam nooit in gevaar. “Op enkele mooie aanvallen na geloofden we het wel. We zakten in omdat het duel voor rust al lang en breed gespeeld was. Onbewust wordt het dan toch statisch, terwijl we in deze wedstrijd toch zeker twintig keer hadden moeten scoren”, verklaart Versteeg, die in de tweede helft al zijn wisselspelers liet spelen.

Door het verlies van de laatst overgebleven concurrent VIOS (12-7 tegen Melmac) kan het team uit Klundert het kampioenschap en promotie naar de tweede klasse in de volgende wedstrijd al binnen halen. De Vos denkt dat DSO daar beter past dan in de derde klasse. “Natuurlijk is de tegenstand daar groter, maar dat kunnen wij wel aan. We hebben wat wisselingen in de vakken gehad en daar hebben we even aan moeten wennen, maar als je ziet hoe we nu spelen, dan verdien je het om een niveau hoger te spelen.”

bron: BN/De Stem

dso1 kvk1