Swift toernooi wederom geslaagd

20 mei 2012door Webmaster

Op donderdag 17 mei, Hemelvaartsdag, is er een groep DSO-ers opnieuw naar Middelburg gegaan om wedstrijden te spelen op het 64e Swift-toernooi.

We vertrokken al vroeg (kwart voor 8) vanaf de kantine. Het was schitterend weer, daar zou het vandaag niet aan liggen. Na een busreis van iets meer dan een uur kwamen we aan in Middelburg. Onze vertrouwde plek op het grasveld was dit jaar niet beschikbaar, maar een stukje verderop werd ons kamp opgeslagen. Iedereen installeerde zich even of ging omkleden. Vervolgens gingen verschillende spelers zich klaarmaken voor hun eerste potje.

Er zijn wisselende resultaten geboekt. Ik ben niet overal van op de hoogte, maar DSO 1 verraste veel tegenstanders met flinke tegenstand. Het vernieuwde DSO 1 hield zich knap staande in een poule met veel eersteklassers. Er werd zelfs nog een wedstrijd gewonnen in deze poule.
DSO A was vandaag ook in een iets andere samenstelling gekomen. De organisatie zette DSO A in de laagste poule, met tegenstanders als Albatros A6, ONDO A4, enz. DSO A wist in deze poule alle wedstrijden met ruim verschil te winnen en kon de beker mee naar huis nemen! Mooie prestatie ook.

DSO B1 boekte wisselende resultaten. Ook de B1 was niet helemaal compleet, maar wist toch leuk korfbal neer te zetten. Tijdens de wedstrijden die ik gezien heb werd er gestreden voor elke bal en werden er mooie doelpunten gemaakt. Helaas geen beker, maar ook de B1 speelde een goed toernooi.

DSO B2 en DSO E waren ook nog aanwezig op dit toernooi. Zij moesten echter elke wedstrijd tegelijk met mijn ploeg, dus hier heb ik niets van meegekregen. Wat ik wel weet, is dat iedereen zich prima vermaakt heeft deze dag!  Voor, tijdens en na de wedstrijden liep iedereen met een glimlach rond, dus qua sfeer zat het wel goed!

Omstreeks half 6 zijn we weer met de bus richting Klundert vertrokken. Tijdens de busreis heb ik vele zangtalenten voorbij horen komen, misschien dat de activiteitencommissies hier iets mee kunnen? The Voice of DSO of iets dergelijks?

Hoe dan ook, ik heb me wederom prima vermaakt deze dag en ik denk de rest van de aanwezigen ook!
Complimenten voor de organisatie, zowel van DSO als van Swift.

Frank Posthumus