Onorthodoxe warming-up leidt tot winst C1

7 oktober 2012door Webmaster

Zaterdagochtend 7.30 uur: Ook tegen het slaapkamerraam van de verslagenschrijver van het C1 tikken de druppels veelvuldig. Vandaag een wedstrijd voor het C1 op het gras van De Voltreffers in Oosterhout. Dat kan toch nooit doorgaan na al die gevallen nattigheid?

Niet dat de gladiatoren (M/V) van het C1 bang zijn voor een druppeltje regen of wat lagere temperaturen, maar de vraag was voornamelijk of het water wel “weg zou kunnen lopen” op het gras.

Tegen 9.45 uur, de tijd dat de meiden en jongens moesten vertrekken, begint het al wat minder te druppelen en begon de stoet met auto’s zich te verplaatsen van het sportpark in Klundert naar het sportpark van De Voltreffer in Oosterhout. Gelukkig zonder oponthoud op de A17, aangezien de andere richting afgesloten was dan de richting waarin de stoet zich verplaatste.

Een klein half uurtje later is het pitoreske sportpark van De Voltreffer bereikt, en duiken de C1 spelers en speelsters de kleedkamer in om zich wedstrijdklaar te maken. De ouder(s), ook een leuke, gezellige club mensen verwarmen zich aan een verse beker met koffie. Besloten was om (aangezien het nog steeds doordruppelde) niet te vroeg naar buiten te gaan voor de warming up.

warming up c1

Dat was duidelijk niet tegen dovemansoren gezegd. Aan de hand van de haantjes van C1, Wouter en Menno, hadden ze zich binnen enkele ogenblikken op de voetbaltafel gestort.

Langzamerhand werd het droger en droger, en druppelde het nog minimaal. Tijd om de echte warming up te doen, buiten op het prima grasveld van De Voltreffer. Totaal niet drasserig en erg goed bespeelbaar.

En goed gespeeld werd er!! Ze wisten elkaar feilloos te vinden in de passing, en de aansluiting waarop gehamerd werd in de trainingen door het begeleidingsteam (Miranda, Remco en Irene) werd ook prima uitgevoerd. Natuurlijk, de bal en het veld waren glibberig wat het spel niet gemakkelijk maakte, maar daar hadden beide teams “last” van.

Gelukkig was het scoren in de eerste helft niet zo moeilijk als bij de wedstrijd tegen ELKV vorig week (met rust was het toen 0-0), maar toch was er een voorzichtige 0-2 voorsprong bij rust. Alhoewel de Voltreffer zeker niet slecht was (hun aanvalsvak was zeer bewegelijk), moest hier wel een overwinning uit te halen zijn, zo concludeerden de ouders in de rust (uiteraard weer onder het genot van een bekertje met koffie).

De tweede helft (waar Francine, Sanne verving) werd voortgeborduurd op het verloop van de eerste helft. Het verdedigingsvak voldeed aan de doelstelling om zo min mogelijk kansen weg te geven (eentje slechts waar De Voltreffer uit scoorde), en de aanvalsvakken wisten de kansen nog 3x te verzilveren.

De prima leidende scheidsrechter van De Voltreffer vond de uitslag van 1-5 voldoende na 2×25 minuten, en blies af. De ouders weer de kantine in voor een bekertje koffie, de C1’ers richting de kleedkamers.

Weer 2 punten in de pocket. Inmiddels is het C1 van DSO (met nog 3 andere ploegen) genaderd op 2 punten van koploper VIOS, en is het in theorie nog mogelijk om het kampioenschap naar zich toe te trekken. In werkelijk is het echter niet te verwachten dat dat zal gaan, maar te concluderen is inmiddels al wel dat het (zeer jonge) team grote stappen maakt.  Gezien het feit dat het team zo jong is, is dat een hele grote opsteker voor de coaches en spelers.

Jouw verslag ook op www.korfbal.net ? Mail hem dan naar verslag@korfbal.net