Nieuwe trainers DSO 2 Seizoen 2024-2025

Wij zijn verheugd te kunnen melden dat René Neefs de nieuwe trainer/coach van DSO 2 wordt.

René is al regelmatig bij DSO te vinden, want zijn zoon speelt namelijk in de D1.

Met zijn gezin woont hij inmiddels al jaren in Fijnaart, maar oorspronkelijk komt René uit Hendrik Ido Ambacht.

Hij heeft lang bij DVS gekorfbald en heeft vervolgens een overstap gemaakt naar WION, waar hij in de overgangsklasse speelde.

Jarenlang heeft hij vervolgens nog de A-jeugd van DVS getraind in de overgangsklasse.

In de huidige tijd, waarbij vrijwilligers vaak al erg druk zijn, is het vinden van een trainer voor een 2e team een zeer lastige opgave.

Na zeer goede en eerlijke gesprekken heeft René laten weten dat de wereld van korfbal nog altijd blijft kriebelen.

René heeft daarbij aangegeven dat het 2x training geven lastig combineren wordt met de thuissituatie.

Dan hebben we als vereniging de keuze om verder te zoeken, of om kwaliteit in huis te halen en met een ander soort constructie te werken.

Wij hebben daarbij gekozen voor de laatste optie, omdat we overtuigd zijn dat we met René veel kwaliteit, kennis en technisch inzicht naar de vereniging halen.

Om de trainersrol voor DSO 2 toch volledig in te kunnen vullen is Betsie Lips bereid gevonden om René hierin te ondersteunen.

Betsie hoeven we natuurlijk niet te introduceren binnen DSO, en met haar kwaliteit zien we ook de juiste aanvulling in deze rol.

Betsie zal op dinsdagavond naast Rob de selectietraining verzorgen. René verzorgt de training van DSO 2 op donderdag en coacht het team bij de wedstrijden.

De invulling van trainer/coach DSO 2 wordt hiermee dus in een iets andere vorm gegoten dan DSO gewend is.

We zijn ervan overtuigd dat met René en Betsie in deze samenstelling het team en de selectiegroep verder kan groeien en ontwikkelen.

Tegelijkertijd kunnen we ook melden dat de staf van DSO 1 voor volgend seizoen wordt aangevuld met een teambegeleider, in de persoon van Ron Strootman.

Ron zal alle randzaken rondom de wedstrijden wegnemen bij de spelers, zodat de spelers zich volledig kunnen focussen op de wedstrijden.

Dit is hiermee onze nieuwe staf voor de DSO Selectiegroep seizoen 2024/2025:

Rob den Hollander – hoofdtrainer/coach DSO 1

Ron Strootman – teambegeleider DSO 1

René Neefs – trainer/coach DSO 2

Betsie Lips – trainer/ondersteunende coach DSO 2

Ze hebben er allen ongelooflijk veel zin in en ze hebben alle vertrouwen om er een goed en succesvol seizoen van te maken met de gehele selectie!

Rob en Ron, René en Betsie, wij wensen jullie heel veel succes, plezier en sportiviteit voor seizoen 2024/2025!

Namens de TC