Nieuwe tegenslag voor DSO 1

12 januari 2014door Webmaster

DSO 1 staat er halverwege het zaalseizoen niet goed voor. Na 7 wedstrijden zijn er pas 2 punten gepakt en dus moet het in 2014 beter. De eerste horde op weg naar handhaving was Achilles, een ploeg die te pakken is. De uitwedstrijd werd onnodig verloren met 13-11, dus het was tijd voor revanche.

DSO begon nog wel scherp aan de wedstrijd. De sporthal zat weer lekker vol en er liepen maar liefst 17 kinderen mee met de spelers. Een beetje tegen de gewoonte in kwam DSO niet op 1-0, maar werd het 0-1. DSO bleef goed bij en boog deze achterstand om in een 2-1 voorsprong. Dit was dan ook gelijk de laatste voorsprong van de wedstrijd. DSO had moeite met scoren en Achilles liep steeds verder weg. De laatste fase van de eerste helft lukte er helemaal niets meer en de ruststand was veelzeggend, 3-9.

Met een verschil van 6 punten werd er aan de tweede helft begonnen. DSO begon opnieuw sterk en kwam terug tot 5-9, maar helaas kon er toen niet worden doorgepakt. Achilles bleef wel gemakkelijk scoren en profiteerde optimaal van elke fout van DSO. Het werd een complete afgang. DSO speelde de tweede helft zonder enig vertrouwen en de ploeg liet ook niet zien dat het er nog het beste van wilde maken. De bomvolle sporthal werd zo getrakteerd op een vernedering van DSO en daar zullen de meeste supporters toch niet voor gekomen zijn. Einduitslag, 6-19.

Veel tijd om stil te staan heeft DSO niet. De komende 2 wedstrijden zijn cruciaal in de strijd tegen handhaving. Eerst een uitwedstrijd tegen Fluks en dan een thuiswedstrijd tegen Velocitas. Die ploeg won trouwens zeer verrassend van Weidevogels, waardoor DSO nu de enige ploeg is met nog maar 2 punten.

Een nieuwe klap voor DSO 1, laten we hopen dat deze op de juiste manier verwerkt kan worden, want anders wordt het nog een lang seizoen.

Doelpuntenmakers DSO
Frank 4x, Mandy 1x, Erik 1x.