Handhaving voor DSO 2!

10 maart 2013door Webmaster

Voor DSO 2 stond afgelopen zaterdag de zeer belangrijke wedstrijd tegen directe concurrent Fortis 3 op het programma. Bij winst was de kans groot dat DSO 2 zich zou handhaven in de reserve 3e klasse, gezien de zware uitwedstrijden die voor de concurrenten op stapel stonden. Ook Fortis was zich bewust van de laatste strohalm, want zij kwamen met een versterkte ploeg naar Klundert.

Vooraf hadden we weer een aantal zaken goed afgesproken. Niet gek laten maken door de ongetwijfeld hectische entourage, vanaf het begin sterk starten en met volle overtuiging de strijd aangaan. We waren gesterkt door de zeer overtuigende thuisstatistieken, want we hebben in Klundert tenslotte alleen maar verloren van KCR en Oranje Nassau en deze ploegen waren duidelijk te sterk voor deze klasse. Positief punt was ook dat we eindelijk weer eens compleet waren, met als invaller Karolien voor Jeanine die overgeheveld is naar DSO 1 en zonder de langdurig geblesseerde Stefanie.

Zoals gehoopt kreeg Anita in de beginfase wat ruimte voor haar schot en binnen de 2 minuten was het dan ook raak. De doelpunten volgende elkaar snel op, want na de gelijkmaker van Fortis scoorde Rob direct weer gevolgd door wederom een treffer van Fortis. Jasper zette ons met een vrije bal weer op voorsprong en zo stond het na amper 4 minuten al 3-2. Jasper wist met een afstandsschot de marge te vergroten tot 2.

Daarna ging het minder hard, want na de 4-3 scoorde Olaf van afstand de 5-3 binnen. Behalve een tegentreffer was dat het laatste wapenfeit voor de rust. In de rust waren er complimenten voor de verdediging, die na een moeizame start stond als een huis. Aanvallend hadden we helaas de laatste 17 minuten niet gescoord. Dat moest dus beter en we hebben afgesproken gevarieerder te gaan aanvallen over meerdere schijven. Iedereen had het gevoel dat we deze wedstrijd tot een goed einde konden gaan brengen.

Jasper zetten ons op 6-4 en na de treffer van Fortis wisten we uit te lopen naar 8-5. Het begon er steeds beter uit te zien en dat tegen een bepaald niet zwakke tegenstander. Wat dat betreft is het een rare poule, want ook Fortis op deze sterkte is bepaald geen ploeg voor de 4e klasse, maar goed.

De vervolgfase was ijzersterk van DSO-zijde. Zodra Fortis dacht ook maar even dichterbij te komen wisten wij weer tegen te scoren, na vaak uitstekend uitgespeelde aanvallen. Door de opgebouwde marge besloten we ook langere aanvallen te gaan spelen, door niet direct de rebound te pakken. Het pakte allemaal prima uit en we liepen goed korfballend uit naar 12-8 door Karolien. En dat ondanks de inzet van spelers uit Fortis 2, dat uiteindelijk helemaal niet goed uitpakte voor Fortis.

Heel even kwam Fortis nog dichterbij tot 12-10, maar er was toen nog maar 2,5 minuut te spelen. Rob maakte aan alle onzekerheid een einde door de 13-10 binnen te schieten, zodat de 13-11 alleen maar voor de statistieken was.

Een uitstekende en overtuigende overwinning voor DSO 2 dat zo spelend aanzienlijk meer punten had kunnen pakken in de competitie. Vooral in uitwedstrijden staat er een andere ploeg. Daar is nog een grote slag te maken. Vandaag bleek maar weer eens waar een totale teamprestatie toe kan leiden.

Door deze zege waren we nog niet helemaal zeker van lijfsbehoud, maar het verlossende bericht lazen we al snel op de site van Antilopen: TOGO had verloren van Tjoba en daardoor waren we safe. Later op de avond bleek dat ook DVS had verloren waardoor we uiteindelijk op de 5e plaats zijn geëindigd. Een prima prestatie die in al het kampioensgeweld van zaterdag ook voor DSO 2 een beetje als een kampioenschap voelde.

einstand zaal dso2

Invallers en reserves wederom bedankt. Ook jullie rol is zeer belangrijk geweest dit zaalseizoen.

Doelpunten DSO:
Jasper 4, Olaf 4, Rob 2, Robert 1, Anita 1, Karolien 1

Hiermee komt ook een einde aan mijn taak als interim coach van DSO 2. De opvolging is zo goed als geregeld vanaf het veld dus ga ik me weer met andere zaken bezighouden. Ik vond het ontzettend leuk om te doen en als we dan uiteindelijk gezamenlijk dit (maximale) resultaat weten te halen kan ik als coach niet anders dan trots zijn. Trek dit door naar het veld, want ook daar zijn er absoluut nog mogelijkheden voor handhaving, zeker met de instelling zoals ik die gezien heb in de thuiswedstrijden.

Veel succes!

Hans Posthumus