Giga-Kangoeroedag en 48e DSO Schoolkorfbaltoernooi weer een groot succes!

Op woensdag 22 mei was het weer tijd voor de Giga-Kangoeroedag en het DSO Schoolkorfbaltoernooi. Deze sportieve dag wordt jaarlijks mogelijk gemaakt door onze toernooihoofdsponsor RijkZwaan, die ook weer voor gezonde tussendoortjes hadden gezorgd.

Tijdens de Giga-Kangoeroedag kwamen de groepen 1 en 2 van het Bastion, de Rietvest en de Molenvliet naar DSO om onder begeleiding van sportklassers van het Markland College en een spellencircuit af te leggen. 12 spellen gingen ze langs, allemaal met een andere uitdaging om zo kennis te maken met verschillende sportieve bewegingen. Met maar liefst 130 deelnemertjes, die met kleurrijke DSO shirtjes in groepjes waren verdeeld, was het weer een hele leuke en sportieve ochtend!

Na een uurtje welverdiende pauze voor de vrijwilligers kwam de volgende lichting richting DSO. In de middag was het namelijk tijd voor het DSO Schoolkorfbaltoernooi, die dit jaar alweer voor de 48e keer werd georganiseerd. Naast de groepen 5 t/m 8 van de basisscholen uit Klundert en alle omliggende dorpen, mochten ook de groepen 3 en 4 dit jaar aansluiten bij het echte Schoolkorfbaltoernooi. Zij hadden de afgelopen jaren nog een eigen Mini-toernooi bij DSO.

Met 140 kids, verdeeld over 23 teams die vervolgens werden ingedeeld in 3 categorieën, was het weer een drukke boel op ons complex. Altijd leuk om het enthousiasme en fanatisme bij de deelnemers te zien, maar zeker ook bij de teambegeleiders en de supporters die waren komen kijken. Op het hoofdveld waren de groepen 3 en 4 te bewonderen, op veld 2 kon iedereen de wedstrijden van de groepen 5 en 6 volgen en op veld 3 waren de oudste kids te zien van groep 7 en 8 die kans maakten op de grote wisselbeker. Via de Tournify-app was makkelijk te volgen wanneer en waar iedereen aan de bak moest en wat de standen waren.

De wedstrijdjes werden begeleid door meerdere van onze eigen topscheidsrechters, die als ze niet hoefden te fluiten gelijk optraden als officiële talenten scouts. En ja, talenten waren er genoeg. Een paar van de gespotte talenten komen binnenkort zelfs al een keer mee trainen, wat natuurlijk super tof is! Heb jij meegedaan en lijkt het je ook leuk om eens gratis mee te komen trainen? Meld je dan snel aan via www.dsokorfbal.nl/meedoen-proeftraining/!

Na de spannende poulefases waren de finales aangebroken. Bij de groepen 7/8 trok dit jaar een team van de Rietvest aan het langste eind, door net meer te scoren dan het team van het Bastion. De spelers van het Bastion kregen nog wel een mooie zilveren beker en een medaille mee naar huis. De spelers van de Rietvest kregen naast een gouden beker en ook medailles ook nog eens de mooie grote wisselbeker mee die weer een jaar mag staan pronken in de school! Maar uiteraard ging niemand met lege handen naar huis, want alle deelnemers kregen een leuk DSO-polsbandje mee.

Alle deelnemers en scholen weer bedankt voor jullie deelname en hopelijk tot volgend jaar! Alle vrijwilligers bedankt voor het helpen met opzetten, fluiten, scouten, begeleiden en opruimen, dankzij jullie was het weer fantastisch! En toernooisponsor RijkZwaan ook weer bedankt!

Sportieve groeten van de Giga-Kangoeroedag en Schoolkorfbalwerkgroep!