Gemis trainer breekt Scheldevogels op

26 november 2012door Webmaster

KORFBAL – DSO heeft een eenvoudige zege geboekt op Scheldevogels. De Klundertse titelkandidaat in de derde klasse K was vanaf het eerste fluitsignaal oppermachtig en kwam geen moment in de problemen. Dat het slechts bij 19-6 bleef mocht een wonder heten.

Het Roosendaalse Scheldevogels trad aan in de wetenschap dat het een hele moeilijke wedstrijd zou worden. Een week eerder won de club haar eerste wedstrijd van het zaalseizoen, maar de spelers maakten zich geen illusies. “Tegen dit DSO zijn wij normaal gesproken niet opgewassen. Het zal ontzettend moeilijk worden”, zei speler Leander Knol al voorafgaand aan het treffen. Scheldevogels strijdt dit jaar tegen degradatie uit de derde klasse.

Het vertrouwen is bij de Roosendalers sowieso ver te zoeken. Liefst zes basisspelers vertrokken na vorig seizoen. Alsof dat nog niet genoeg was, besloot ook de trainer niet verder te gaan. Na een half veldseizoen en drie wedstrijden in de zaal is Scheldevogels nog altijd zonder coach. Tegen DSO nam de zieke selectiespeler Lucas van de Velde de honneurs waar.

Hij zag dat zijn teamgenoten, waarvan twee A-junioren, vanaf het eerste fluitsignaal van het kastje naar de muur gestuurd werden. DSO startte furieus en binnen dertig seconden maakte uitblinker Eric Keller zijn eerste van de middag. DSO sneed de hele wedstrijd door de verdediging en liet bij vlagen prachtig aanvalsspel zien.

Bron: BNdeSTEM Foto: Frank Poppelaars

DSO-SCH