Gelezen site van KV Zaamslag: DSO stelt orde op zaken

11 april 2010door Webmaster

Kon Zaamslag DSO voor de tweede keer dit seizoen een hak zetten??

DSO was zeker vastberaden dit niet te laten gebeuren en kwam met een ruime delegatie afzakken naar Zaamslag.Buiten Linda, geel geschorst en vervangen door Karin, kwam Zaamslag op volle oorlogssterkte tussen de lijnen.

Stipt om 16u, na eerst een minuut stilte gehouden te hebben wegens overlijden van een lid van DSO, wordt de inworp genomen door de pupil van de week.

DSO laat meteen zijn goede voornemens zien en binnen de minuut ligt de eerste al in het Zaamslagmandje 1-0. Onze verdediging roept alle hens aan dek om stand te houden maar heeft de handen meer dan vol aan de snelle en schotvaardige heren van DSO. Het aanvalsvak knoeit er op los dat het een lieve lust is en het is wachten geblazen tot aan minuut 14 vooraleer Pjotr de score terug in evenwicht kan brengen 1-1. Zaamslag krijgt echter geen tijd om op adem te komen want amper twee minuten later staat het 1-3 na twee perfect genomen vrijworpen van DSO. Het aanvalsvak blijft moeite hebben met de stugge verdediging van DSO en gaat meermaals in de fout met dom balverlies tot gevolg. Onze verdediging probeert tevergeefs stand te houden maar slaagt niet in dit opzet en slikt kort na elkaar twee doelpunten 1-5. Marjan met doorloper verkleint de marge tot 2-5 maar wanneer Erwin aan de noodrem gaat hangen gaat de bal op de stip en het staat 2-6. Op dat moment besluit ik Joost, die er al drie tegen heef en geen vat heeft op zijn tegenstander, er uit te halen en breng Rieste in om de verdedigende druk wat op te voeren. Deze wissel wordt mij blijkbaar niet in dank afgenomen ! Met nog twee doelpunten voor rust brengt DSO de stand op 2-8.

We hebben nu twee opties : ofwel laten we ons verder afslachten of we herpakken ons en maken een vuist en gaan er met zen allen tegenaan in de tweede helft. Gelukkig kiest iedereen voor optie 2 en met nieuwe moed komen we terug tussen de lijnen. Marco brengt met een klein kansje de stand op 3-8 maar we kunnen niet voorkomen dat DSO verder uitloopt tot 3-11. Zaamslag blijft echter niet bij de pakken zitten en probeert zich terug in de wedstrijd te knokken. Het laatste kwartier komt Sandra Karin nog vervangen die mag terugblikken op een goede wedstrijd. Zaamslag probeert de bakens nog te verzetten maar echt lukken wil het niet want telkens er een doelpunt wordt gemaakt weet DSO deze treffer te neutraliseren. Marnix mag ook nog opdraven voor Pjotr voor de laatste vier minuten. DSO controleert en speelt, met de ervaring die het heeft, de wedstrijd uit en wint dan ook verdiend de wedstrijd met 8-14.

Vandaag is nog maar eens gebleken hoe hard we iedereen nodig hebben en dat bepaalde reacties best achterwege gelaten moeten worden, dit komt de groep niet ten goede. Langs de andere kant zag ik vandaag een sterke prestatie van onze dames, slechts twee tegendoelpunten en in het bijzonder van Debby. Dit is de Debby die ik elke week zo wil zien spelen. Volgende week geen wedstrijd en even tot bezinning komen om daarna partij te geven aan het Seolto van onze nieuwe trainer Richard.

Doelpunten : Pjotr en Marco 3, Marjan 2