DSO wint van Springfield en maakt zich op voor de finale

De laatste thuiswedstrijd van dit seizoen stond op het programma voor de DSO-selectie. DSO 2 speelde tegen Juliana 3, waarbij ze hoopten het kampioensfeestje nog een weekje uit te stellen maar helaas lukte dat niet. Juliana pakte verdiend het kampioenschap, maar door het verlies van Swift weet DSO zeker dat het minimaal 3e wordt. Voor DSO 1 kwam Springfield op bezoek. In Hoeven werd het nog een flinke uitslag en dat was nu ook weer de doelstelling. De kampioenen van de D3 mochten deze week als team van de week mee oplopen.

Waar werd gehoopt op een flinke uitslag, was niets minder waar. Springfield was maar voor één ding richting Klundert gekomen en dat was zoveel mogelijk schade beperken. Waar een van de twee vakken voor DSO goed liep op deze dag, liep het voor het andere vak zeer moeizaam. En dat verschil zat hem onder andere in het stukje kansen afmaken. Maak je een aantal van de 100 procent kansen wel, wordt het een heel andere wedstrijd, maar dat zat er deze week helaas niet in. Verdedigend stond DSO wederom zeer sterk en vooral daardoor was het zeker dat er maar één ploeg ging winnen op deze middag, wat ook gebeurde. Uiteindelijk was de uitslag even bedroevend als het grijze weer zelf en werd er met 10-8 gewonnen.

Snel door, zeker wetende dat DSO meer dan 100x beter voor de dag kan komen en op naar de apotheose van dit korfbaljaar. Volgende week speelt DSO 1 namelijk wederom een kampioenswedstrijd tegen hun concurrent. Dit keer tegen en bij Zaamslag. Thuis werd er nipt gewonnen na een flinke voorsprong en ondanks deze week heeft DSO alles nog steeds in eigen hand. Bij genoeg animo gaat er een bus die kant op, dus geef je daar snel voor op en hopelijk zien we jullie om 16:00 uur op Sportveld Polderstaart!