DSO wint ook in Zeeland (eh Zuid-Holland) van GoodLuck

Na weer een vrij weekend te hebben gehad kon de selectie zich gaan opmaken voor de eerste wedstrijd van de laatste serie van 3 van dit korfbaljaar. DSO 1 en DSO 2 moesten tegelijk, wat betekende dat er bij DSO 2 een kleine fantasie opstelling was gemaakt voor de return bij en tegen Albatros. We zullen het leuke en positieve benoemen van die wedstrijd, want er mochten namelijk meerdere spelers uit de A1 invallen of zelfs in de basis starten. De wedstrijd zelf was er een om niet lang bij stil te staan. Er werd met 17-6 verloren. Volgende week tijd voor revanche tegen Juliana 3, want met een overwinning kan hun kampioensfeestje nog een week worden uitgesteld.

DSO 1 ging op pad naar Middelharnis wat zij daar Zuid-Holland schijnen te noemen, maar wat toch echt heel erg aanvoelt als Zeeland. De wedstrijden tegen GoodLuck zijn over het algemeen nooit heel eenvoudig, ook de laatste keer was dat niet het geval. Want GoodLuck blijft een fysieke en stugge ploeg, met een paar boomlange heren. Toch ging DSO vol vertrouwen de wedstrijd in met een goed strijdplan. Net als de vorige wedstrijd werd ook deze eerste helft niet veel gescoord. Bij het eerste aanvalsvak van DSO was er te weinig druk naar binnen, waardoor ze werden gedwongen tot het nemen van afstandsschoten. Bij het tweede aanvalsvak werden er genoeg goede kansen gecreëerd, maar lag het vooral aan de afronding. We kunnen het overigens wekelijks blijven herhalen, want door het wederom uitstekend verdedigen van DSO kwam GoodLuck er aanvallend bijna niet aan te pas. De thuisploeg moest het dan ook vooral hebben van kleine foutjes van DSO en trucballen. GoodLuck nam dan ook de leiding uit een draaibal vanuit de steun. DSO maakte vervolgens gelijk met een afstandsschot, maar uit weer een draaibal werd het 2-1. DSO zorgde voor een snelle gelijkmaker en daarna was het weer schaken geblazen. Na de 3-4 van DSO vergaten ze het verschil te maken, waardoor het ook deze keer bleef bij die stand in de eerste helft.

Aanvallend was het qua spel al beter dan de vorige wedstrijd, alleen de afronding moest wel nog een stuk beter. Verdedigend stond het weer als een huis en dat moest de ploeg ook in de tweede helft doortrekken. De eerste periode na rust liep het echter niet zoals het moest bij de Klundertenaren. Knullig balverlies in de eerste aanval en meteen de 4-4 aan de andere kant luidde dit in. DSO kwam nog wel op 4-5, maar daarna begon GoodLuck opeens raak te schieten en kwamen met 7-5 voor. DSO moest daardoor in de achtervolging en de ploeg uit Klundert leek even de controle te verliezen, maar ze wisten zich op tijd weer te herpakken. DSO kwam terug, 7-7 gelijk, keek even later weer tegen 2 punten achterstand aan, maar knokte zich wederom terug naar 9-9. Met 2 snelle goals achterelkaar stoomde DSO vervolgens door naar een 9-11 voorsprong en counterde de 10-11 ook meteen weer door de 10-12 te maken. Met nog 2 minuten op de klok maakte GoodLuck nog wel de 11-12, toen een van onze heren met een ogenschijnlijk flinke blessure naar de grond ging, dus leek het weer een spannend einde te worden. Een paar snelle wissels zorgden ervoor dat DSO weer goed kwam te staan en toen de bal met nog een minuut te gaan naar de aanval ging, speelde DSO de wedstrijd goed uit en ging die bal niet meer naar het andere vak. Wederom een zwaarbevochten overwinning, maar zoals zo mooi werd gezegd: Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Met nog 2 wedstrijden te gaan heeft DSO nog steeds alles in eigen hand. Al zou GoodLuck ons wel een handje kunnen helpen door de komende wedstrijd van Zaamslag te winnen. Voor DSO 1 komt Springfield op bezoek in Klundert, voor alweer de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Kom dan ook zeker allemaal nog eenmaal onze selectie aanmoedigen! DSO 2 start om 14:40 uur en DSO 1 om 16:00.