DSO wint in thriller van VIOS

15 januari 2017door Webmaster

DSO trad afgelopen weekend aan tegen rivaal VIOS. De ploegen staan ieder jaar zo’n 4 keer tegenover elkaar en de winst wordt de laatste tijd eerlijk verdeeld. Zo won VIOS de heenwedstrijd in de zaal en pakte DSO de 2 punten op het veld. Ook dit keer beloofde het een spannende wedstrijd te worden. En dat werd het ook!

Tijdens de openingsfase zag het daar echter niet naar uit. DSO begon erg scherp en liep snel uit naar een ruime voorsprong. Ongeveer halverwege de eerste helft stond er een 7-1 voorsprong voor de thuisploeg op het scorebord. Bij VIOS lukte er maar weinig, er werd eenzijdig aangevallen en dat leverde niet veel op. DSO profiteerde tijdens het eerste kwartier optimaal van de geboden ruimte. Echter, bij de 7-1 tussenstand begon de DSO-machine minder goed te draaien. Het tempo ging wat omlaag, de verkeerde kansen werden genomen en VIOS kon de bal vaak al na 1 schot onderscheppen. Voor VIOS was dit het moment om terug in de wedstrijd te komen en dat lukte dan ook. Het werd 7-3, later zelfs 7-5 en bij DSO lukte er even helemaal niets meer. Illustratief was de gemiste strafworp in deze fase. VIOS rook bloed en kwam knap terug tot 7-7, wat ook de ruststand was.

VIOS kwam direct na rust voor het eerst op voorsprong, 7-8. DSO toonde echter weer de vechtlust zoals de ploeg die in het eerste kwartier ook had laten zien. Iedere keer als VIOS op voorsprong kwam, counterde DSO met een snelle gelijkmaker. Dit bleef eigenlijk de gehele 2e helft zo, tot de laatste 10 minuten. Nu kwam DSO op voorsprong en moest VIOS in de achtervolging. In eerste instantie lukte dat nog, maar 2 treffers van Frank betekende voor het eerst een voorsprong van 2 punten en dat zo’n 5 minuten voor tijd. VIOS scoorde opnieuw vrij snel de aansluitingstreffer, maar Jasper was erg belangrijk voor DSO door een vrije bal binnen te schieten, 17-15. De laatste minuut was toen al ingegaan. VIOS kwam nog tot 17-16, maar in de allerlaatste seconde scoorde Frank de 18-16 vanuit een vrije bal. De scheidsrechter floot daarna direct af en zo werd DSO de winnaar van deze bloedstollende derby.

Een wedstrijd met 2 gezichten voor DSO. Het eerste kwartier was fantastisch, de fase daarna ronduit slecht, maar de manier waarop de ploeg de wedstrijd toch nog uit het vuur sleepte was bewonderenswaardig. De hele ploeg bleef voor elkaar werken en het geloof in een goede afloop bleef bestaan, geweldig om te zien. Ook de supporters steunden de ploeg, iets wat zichtbaar bijdraagt aan de beleving van zo’n wedstrijd, heerlijk!

Door deze overwinning staat DSO nu redelijk veilig in de middenmoot. Het gat met Good Luck en Blauw-Wit is verder vergroot en DSO staat nu gedeeld 4e met Stormvogels en KVK. Volgende week is laatstgenoemde de tegenstander. Eerder dit seizoen won KVK in Klundert met maar liefst 22-25, dus het wordt zeker niet makkelijk, maar deze uitslag tegen VIOS geeft in ieder geval vertrouwen!