DSO 1 wint eerste zaalduel

12 november 2011door Webmaster
DSO 1 DSO mocht vandaag zijn eerste competitieduel in de zaal aantreden tegen Vios. Een bijzonder duel en tegen Vios en de eerste zaalwedstrijd. Na onze vorige overwinning op Vios waren we ook nu weer gebrand op een overwinning. DSO ging van start in de volgende opstelling:
Aanval: Sander, Remco, Carola en Debora
Verdediging: Rubin, Olaf, Stefanie en Tessy.

Sander en Remco scoorden de eerste doelpunten voor DSO. Helaas kwam Vios al snel terug tot 2-2. om de beurt vielen de scores 1 voor DSO en 1 voor Vios. Via 2 doelpunten Remco wist DSO weer een verschil op te bouwen. 6-4.
Via een doelpunt van Olaf kwamen we op 7-4. Nog voor rust wist Vios weer terug te komen, maar met een verschil van 1 doelpunt ging DSO toch als bovenliggende partij de kleedkamer in. Tijdens de rust kreeg een ieder persoonlijk van Marcel nog een tip mee voor de 2e helft van de wedstrijd. We waren duidelijk de betere partij maar we verzuimde het om te zetten in een verschil in doelpunten.

Na rust werd gelijk het advies van Marcel opgevolgd en kwamen de 2 doelpunten verschil weer op het scorebord via een schot van Debora. Tessy was een heer van Vios te snel af waardoor ze een strafworp meekreeg. Rubin benutte deze kans. 9-6. We verzuimden wederom de voorsprong uit te bouwen. Pas na de 11-11 stand wist DSO eindelijk haar kansen beter te benutten. Via Rubin, Stefanie en Sander kwam eindelijk een gat van 4 punten op het scorebord te zien. Vios probeerde nog een keer om terug te komen, maar dit keer was hun poging tevergeefs. De scheids floot voor het eindsignaal en de eerste competitieoverwinning is een feit.

We hebben verdiend gewonnen. Tijdens de partij kwamen we nooit achter. Het verbeterpunt voor volgende week wordt duidelijk onze kansen afmaken. Op naar de volgende wedstrijd!

Wie hebben er deze wedstrijd gescoord?
Rubin 5x, Sander 4x, Remco 3x, Olaf 1x, Stefanie 1x en Debora 1x

Debora Schreuders