DSO wint eenvoudig met ruime cijfers van Luctor

11 september 2024door Femke Willeboordse

Midden augustus is de selectie al begonnen met de voorbereiding voor dit seizoen. Met oefenwedstrijden tegen Voltreffers, Seolto en Keep-Fit en een driekamp tegen PSV en Twist werd er hard gewerkt om goed aan het jaar te kunnen starten. Ten opzichte van het afgelopen jaar zijn er een aantal wijzigingen geweest met een aantal spelers die zijn aangesloten. Ook in de trainersstaf zijn er wisselingen geweest. Frank stopte als coach van DSO 2 om als speler nogmaals aan te sluiten bij de selectie, al worden zijn schoenen goed gevuld middels René en Betsie. Ook Ron is aangesloten als teammanager van DSO 1. Oftewel de juiste omstandigheden zijn weer gecreëerd en de ploegen waren klaar om van start te gaan.
DSO 2 begon het seizoen met een uitwedstrijd bij Deetos. In een wedstrijd die op en neer ging en nogal rommelig leek te verlopen, was het uiteindelijk DSO die aan het langste eind trok. Met een 9-12 overwinning gingen de eerste 2 punten van het seizoen mee naar Klundert. Voor DSO 1 begon het seizoen met de verste uitwedstrijd. Luctor was de tegenstander dus ging de reis helemaal richting Terneuzen. Ook bij DSO 1 waren een aantal wijzigingen. Jean-Paul, Daan, Erik, Lotte, Maerle en Sophie kennen we nog van vorig jaar, maar met Frank en Francien staan er 2 nieuwe gezichten in het eerste. De doelstellingen voor DSO 1 zijn duidelijk, kampioen worden, een goed doelsaldo en dat het liefst met mooi korfbal.
Het was een warme dag, maar DSO begon vol goede energie aan de wedstrijd. Luctor kwam via een frommelbal nog wel op voorsprong, 1-0, maar daarna liet DSO al snel zien dat er maar één ploeg zou gaan winnen vandaag. Het koste dan ook niet veel tijd totdat DSO 1-5 voor kwam en al een mooie voorsprong had opgebouwd. Verdedigend werd niet veel weggegeven, al was DSO soms wat slordig in het voorverdedigen. Aanvallend werd er kans op kans gecreëerd, de opdracht was dan ook om niet de eerste/makkelijke kans, maar echt de beste kans te gaan nemen. DSO had veel rebounds in de aanval en ondanks dat het vizier nog niet heel scherp stond, liepen ze eenvoudig uit naar een 4-11 ruststand.
Devies voor de 2e helft was simpelweg doorgaan en proberen het verschil zo groot mogelijk te maken. DSO begon goed want al snel stond de 4-12 op het scorebord. Het spelbeeld was verder vergelijkbaar met de eerste helft, al leek het alsof de scherpte wel af en toe wat minder was in de verdediging. DSO kon lange aanvallen blijven spelen en bleef scoren over meerdere schijven. Wel was er nog wat consternatie over de stand, want het scorebord, de teams en de scheidsrechter zeiden allemaal wat anders rond de 6-15. DSO liet zich niet echter van de wijs brengen en liep steeds verder uit, tot zelfs 7-21. De meegereisde Indy en Dion kregen nog speeltijd en uiteindelijk pakte DSO een zeer ruime overwinning, 10-24.
Een prima begin van dit seizoen met meteen een 4-punter voor de selectie. Volgende week staan de eerste thuiswedstrijden op het programma. Voor DSO 2 komt Oranje Wit 5 op bezoek, die wedstrijd start om 14:40 uur. Aansluitend speelt DSO 1 om 16:00 uur tegen KVK 1, wat meteen een belangrijke wedstrijd is. Tot dan!