DSO verliest bij KVK, maar behoudt koppositie

7 oktober 2024door Webmaster
De selectie ging op pad voor de laatste uitwedstrijden van deze najaarscompetitie. Voor beide ploegen zit er nog een kampioenschap in, al is DSO 2 daarvoor wel afhankelijk van een winst van DeetosSnel tegen Vitesse en moesten ze zelf ook winnen van OranjeWit. Ondanks een aantal wijzigingen, omdat er meerdere spelers met DSO 1 mee gingen, wist DSO de 2 punten mee naar huis te nemen door met 8-13 te winnen.
Omdat DeetosSnel ook won speelt DSO volgende week een kampioenswedstrijd. Om kampioen te worden moet de ploeg dan met minimaal 4 doelpunten verschil winnen van Vitesse. Deze wedstrijd start om 14:40 uur, dus kom zeker allemaal de ploeg aanmoedigen.
DSO 1 heeft wel zelf alles in de hand om kampioen te kunnen worden en daarvoor was uit bij KVK in het hol van de leeuw kans nummer 1. Enige wat niet mocht gebeuren was verliezen met meer dan 1 doelpunt verschil, want dan zou de kans groot zijn dat het kampioenschap weer bij de ploeg uit Kapelle gevierd kon worden. Bij een verlies met 1 doelpuntverschil komt het volgende week aan op het totale doelsaldo, maar bij gelijkspel of winst zou het kampioenschap binnen zijn.
Vergeleken met de thuiswedstrijd kon DSO vandaag wel aantreden in de vaste basisopstelling. De wedstrijd begon nog goed met de 0-1 van Frank, maar ondanks het belang van de wedstrijd leek de echte beleving niet aanwezig in de openingsfase. DSO kwam moeilijk in hun eigen spel en had het voornamelijk aan zichzelf te danken dat de Kapellenaren in de eerste 10 minuten uit wisten te lopen naar 6-2. Wat voor coach Rob meteen het moment was om met een time-out de neuzen weer de goede kant op te krijgen. Geen reden nog tot paniek, maar het werd wel tijd om beter in de wedstrijd te komen.
Na de time-out ging het aanvallend beter lopen, kansen werden afgemaakt en DSO wist terug te komen tot 7-5. Al was die opleving jammer genoeg van korte duur, want met 4 goals op rij wist KVK een gat te creëren van 6 doelpunten. Bij 12-6 kwam Per het veld in voor Daan om aanvallend het een en ander te forceren, want dat er iets moest gebeuren was duidelijk. DSO kwam weer op 4 goals verschil 12-8 en gingen uiteindelijk de rust in met 13-9.
Voor de wedstrijd was al gezegd dat DSO zelf de sleutel heeft tot een resultaat, als team is de ploeg beter, maar de individuele kwaliteiten van KVK hielden hen tot dusver aan de goede kant van de medaille. Gelukkig laat DSO zich niet vaak gek maken door een grotere achterstand en hebben ze al vaak genoeg laten zien dat zich terug kunnen knokken in een wedstrijd en die dan ook om kunnen draaien. DSO kwam goed de kleedkamers uit. Ze maakten al snel de 13-10 en na de 14-10 van KVK, wist DSO het gat bijna te dichten en kwam het tot 14-13.
In de periode die volgde kwamen Indy en Daan elke keer het veld in om verdedigend wat te kunnen veranderen, maar toch was het KVK die weer uitliep naar 17-14. DSO bleef knokken voor wat het waard was met dat ene doel in het achterhoofd en kwam weer terug tot 17-16. Deze stand zou voldoende zijn om de klus volgende week af te kunnen maken, maar met nog 3 minuten te gaan kwam KVK weer op 2 verschil, 18-16.
De spanning in en rond het veld was te voelen, want het zou toch niet weer… De laatste minuten zijn er een aantal om niet snel te vergeten. Een dame van KVK viel en volgens de aangepaste regels floot de scheidsrechter niet af. DSO speelde door, scoorde, maar omdat de scheidsrechter tijdens het schot floot om een gele kaart te geven, telde de goal niet. Het zal toch niet…
De heer van KVK kreeg een 2e gele kaart en moest het veld uit en in de laatste minuut profiteerde Jean-Paul van zijn nieuwe tegenstander en schoot hij de verlossende 18-17 binnen. Wedstrijd afgelopen. Een zucht van opluchting ging door de ploeg, want ondanks deze terechte nederlaag, heeft DSO nog steeds zelf alles in de hand.
Bij eventuele winst van zowel KVK als DSO aankomende week zal het aankomen op het doelsaldo. DSO staat hierin 12 goals voor dus heeft het een goede uitgangspositie. Keep-Fit komt volgende week op bezoek voor DSO 1 en een vergelijkbare score als daar in Roosendaal zou genoeg moeten zijn. Net als DSO 2 zal DSO 1 dus ook hun kampioenswedstrijd spelen en spelen zij aansluitend om 16:00 uur. Dat wil niemand missen natuurlijk!