DSO sluit seizoen af

6 juni 2010door Webmaster

De veldcompetitie is afgerond. En ook op de laatste competitieronde mogen wederom een kampioen begroeten, DSO C2. Er zal hier en daar nog een wedstrijd ingehaald worden. Richting de zomervakantie heeft DSO traditioneel een leuk afsluitend programma. Meer informatie hierover is op de site en in de Flits te vinden.

DSO 1 sloot de competitie af met winst in Goes en eindigde op een nette vierde plaats, te weten dat degradatie op de loer lag in de loop van de competitie.

DSO 2 eindigde met net een puntje minder dan ADO op de derde plaats. Zij wonnen ruim in Eindhoven in hun laatste wedstrijd tegen Rust roest.

DSO 3 speelde haar laatste wedstrijd tegen Scheldevogels 2. In de uitwedstrijd werd hiervan eenvoudig gewonnen, dus mogelijkheden op een mooie afsluiting van het seizoen waren aanwezig. Zeker gezien het feit dat er 3 spelers van DSO 3 (helaas!!) stoppen met korfballen, dat zijn Annet Bon, Jurgen Leijten en Herbert Giljam. En het werd een mooie afsluiting van het seizoen. Het weer was lekker zonnig en ook goed warm, zeker op het kunstgras, waartoe de scheidsrechter het spel een paar keer even stil legde om even gezamelijk te drinken. De wedstrijd ging goed van start en eindelijk vielen de score weer eens ouderwets binnen. De ruststand was dan ook een verdiende 10-5 voorsprong. DSO 3 kon deze lijn ook na rust doorzetten en bleef scoren. De einduitslag was een mooie en verdiende 20-8. Een mooie afsluiting, waarbij DSO 3 uiteindelijk toch nog op een tweede plaats eindigde in de competitie. Aan het eind van de wedstrijd werden Annet, Jurgen en Herbert bedankt met een cadeautje en speech van de aanvoerder Wilbert Bongers. En komt er zo een einde, na een aantal jaren van leuk en goed samenspel, van het huidige team van DSO 3. Ook de coach Kees Ploeg stopt met zijn taken als trainer/coach, en werd dan ook niet vergeten, hij kreeg een dinerbon van het team en net als de rest nog wat lekkers en een paar mooie woorden. Dus al met al nog een redelijk seizoen gedraaid met een tweede plaats. In de zaal hebben wij ons netjes gehandhaaft en helaas op het veld geen rol meer kunnen betekenen in het kampioenschap dit door diverse reden. Annet, Jurgen en Herbert plezier en succes met alle andere activiteiten en wij hopen dat wij elkaar blijven zien om het korfbalveld en misschien nog wel op het korfbalveld (als het weer begint te kriebelen!?!?!)

DSO 6 speelde de laatste wedstrijd uit tegen Ventura Sport in Strijen. Al vroeg moesten “de oudjes” vertrekken om via de Fortweg naar de tegenstander te gaan. Een kwartier voor tijd kwamen we aan, dus snel om kleden want de wedstrijd zou om 12.30 uur beginnen. Geen tegenstander te bekennen, toch maar navraag doen, blijkt dat in de weekbrief bij Ventura Sport 14.00 uur als tijd is aangegeven. Bellen naar het thuisfront, wie heeft de juiste tijd, was dus echt DSO. Een DSO heer verkoos toch maar om naar huis te gaan, de rest bleef toch maar en nuttigde wat koels en etenswaar. Gelukkig waren de tegenstanders (na bellen) toch eerder op komen dagen zodat de wedstrijd iets over half 2 begon. Al heel snel kwam het zesde op voorsprong door een prachtige doorloopbal van Corrie v Bezooijen, als snel volgde de 1-1. Ventura Sport zette door en we gingen met een 6-2 achterstand de rust in. Na de rust verliep het scoren voor de gasten wat beter en kwamen we zelfs op gelijke hoogte met de thuisspelende ploeg. Helaas was het DSO toch niet gegund om de punten naar Klundert mee te nemen, einduitslag 10-8. Het zesde eindigde op de derde plaats. Van de tien jeugdteams werden er maar liefst 5 kampioen, een mooi resultaat.

DSO C2 moest afgelopen zaterdag haar laatste wedstrijd spelen tegen VIOS C1. Dit had een echte kampioenswedstrijd kunnen zijn, waar het niet dat VIOS de week er voor 2 punten had laten liggen. Hierdoor was C2 al voor aanvang van de wedstrijd kampioen!! Desondanks dit feit stond natuurlijk wel de eer en de ongeslagen status op het spel bij deze derby. DSO C2 wist uiteindelijk net te winnen met 6-5 en is het dus ongeslagen kampioen geworden!! C2 werd gehuldigd met een mooie roos en een kampioensdiploma, en na de foto’s spoot de champagne over het veld. En werd er afsluitend friet gegeten in de kantine.

Uitslagen 5 juni

TOGO 1 – DSO 1 7-10