DSO slaat weg in naar boven

25 januari 2015door Webmaster

Na 3 overwinningen op rij, was Zaamslag vandaag de volgende tegenstander die hopelijk werd verslagen. De uitwedstrijd in de zaal eindigde nog in 18-14 voor Zaamslag, nadat DSO een riante voorsprong te simpel weg gaf en de echte strijd en beleving er niet uit kwam (dat Zaamslag toen redelijk werd geholpen door de scheidsrechter, laten we maar even in het midden). Vandaag dus de dag dat DSO zich kon revancheren voor die wedstrijd en daarbij Zaamslag en de degradatiezone op een mooi gat konden zetten.

DSO begon met de zelfde opstelling als vorige week. Jeanine, Marieke, Remco en Erik in de aanval en Martiena, Stefanie, Jasper en Rubin in de verdediging. Zaamslag begon iets scherper aan de wedstrijd dan DSO en kwam met 1-2 voor. Dit bleek de laatste voorsprong van de wedstrijd te zijn voor Zaamslag, want DSO begon langzaam op gang te komen. Dat dit zo lang duurde was ook wel te zien aan de wedstrijd die vanaf beide kanten nogal inspiratieloos werd gespeeld. Uiteindelijk ging DSO met 6-4 voorsprong de rust in. Opvallend was wel dat de laatste vier doelpunten van zowel DSO als Zaamslag werden gescoord uit een strafworp.

Ondanks de les die DSO de vorige wedstrijd kreeg, toen er te weinig strijd en beleving was, kwam dat er deze wedstrijd ook niet uit. Mocht DSO deze wedstrijd willen winnen, hadden ze dit wel nodig en moesten ze zo snel mogelijk de voorsprong uitbreiden.

Zo gezegd zo gedaan. Door een doelpunt vlak na rust van Martiena en kort daarna een doelpunt van Rubin wist DSO het gat te vergroten naar 4 punten. De rest van de 2e helft is deze voorsprong niet meer in gevaar gekomen. Met een DSO die niet hun beste wedstrijd van het seizoen speelde, een Zaamslag die nagenoeg geen pogingen meer deed om nog iets uit de wedstrijd te halen en met een scheidsrechter die opviel door rare beslissingen, wist DSO de wedstrijd makkelijk uit te spelen en de overwinning binnen te slepen. De eindstand was 13-7.

Maar winnen is op dit moment en helemaal in deze belangrijke wedstrijd het belangrijkste wat er is en dat is DSO gelukt. Nu heeft DSO een gat geslagen naar de onderste drie plekken en kan het stiekem gaan kijken naar een plek bij de bovenste 2. Daarvoor moet DSO volgende week eerst zien te winnen bij Seolto. Als dit lukt lijkt de schifting in de poule te zijn gemaakt en zal er duidelijk worden wie er in de resterende wedstrijden gaan strijden om de ereplaatsen en wie er gaan strijden tegen degradatie. Voor de liefhebbers die een retourtje Zeeland willen maken, DSO speelt om 17:30 bij Seolto in Vlissingen.

Doelpuntenmakers DSO:
Rubin (5x), Remco (4x), Martiena en Erik (2x)