DSO pakt winst in tweede helft

21 februari 2010door Webmaster

DSO moest in haar 6e thuiswedstrijd aantreden tegen de nummer 4 van de ranglijst: Conventus.

Om de druk op de concurrentie te houden moet DSO vandaag winnen.

Met de tribunes weer lekker gevuld mocht de pupil van de week, Lieke Giljam, de bal uitnemen waarmee zij de wedstrijd van start liet gaan.

Bij DSO speelde vandaag Stefanie Vermeulen voor de zieke Monique Karel. DSO begon goed aan de wedstrijd en kwam na een 1-0 achterstand, via een balletje onder de korf van Paul, op 1-1. Rubin maaktede 2-1 met een korte kans en een afstandschot van Sander B. betekende de 3-1.

Hierna was het woord aan Conventus. Zij scoorde 3x, doordat het bij DSO niet lekker liep. Stefanie van Kaam maakte de 4-4 met een afstandschot.

Na de 4-5 was het Kiki, die met een mooi afstandschot, de 5-5 maakte. Door 2 dom weggegeven strafworpen kwam Conventus op een verschil van 2 doelpunten. Sander D maakte voor rust de 6-7.

Na een pittige bespreking begon DSO de 2 helft een stuk beter aan de wedstrijd. Gesteund door het publiek en een luid juichende team van de week schoot Paul al snel de 7-7 binnen en hierna ging het bij DSO beter lopen. Sander B. bracht met een vrije bal en een afstandschot de stand op 9-7.

Kiki werd bij haar doorloopbal gehinderd en kreeg een terechte strafworp mee, die Sander D benutte en waardoor DSO kon uitlopen naar 10-7. In de volgende aanval scoorde Paul de 11-7.

Het 6e DSO doelpunt op rij kwam van de hand van Rubin, die de 12-7 binnenschoot. Hierna was het Conventus dat de korf weer wist te vinden maar DSO ging gewoon verder met scoren. Via een doorloopbal van Carola en schoten van Sander D. en Rubin liep DSO uit naar 15-8. Conventus kreeg weer een stip mee van de goed fluitende scheidsrechter.

DSO bleef doorgaan met scoren en liep via Rubin en Sander D. uit naar 18-11. Het slotakkoord was voor de aanvallende dames en Carola was degene die het 19e DSO doelpunt binnenschoot. Een terechte overwinning voor DSO dat in de 2e helft op gang kwam.

Team van de week, reserves en publiek bedankt weer voor jullie steun! Volgende week is DSO vrij waarna het op 6 maart om 16:45 Keep-Fit op bezoek krijgt. Dus komt allen weer naar de Niervaert.

Aanval: Carola Eland, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Verdediging: Stefanie van Kaam, Stefanie Vermeulen, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Scores : Carola 2x, Stefanie van Kaam 1x, Kiki 1x, Sander D 5x, Rubin 4x, Paul 3x, Sander B. 3x.