DSO moet hard werken tegen NIO

10 januari 2010door Webmaster

DSO moest in de winterse omstandigheden op bezoek bij NIO in Rotterdam. NIO heeft een moeizaam zaalseizoen en staat nu met 3 punten een na laatste, DSO verwachte dan ook een gemotiveerd en fel NIO.

DSO begon moeizaam en wist de kansen niet af te maken. NIO kwam aan de leiding en stond na 9 min op 2-0, Stefanie schoot na de vakwissel gelijk de 2-1 binnen waarna NIO weer tegen scoorde. Kiki met een doorloopbal en Paul met een ver schot maakten er al snel weer 3-3 van. DSO kwam daarna wat beter in de wedstrijd.

Rubin maakte er met een korte kans 3-4 van waarna DSO door een schot en een doorloopbal van Sander D. en een verzilverde strafworp van Rubin uitliep naar 4-7. DSO kreeg nog kansen om naar 4-8 uit te lopen maar het was NIO dat nog scoorde voor de rust : 5-7.

Na de rust ging DSO wat beter spelen en kreeg Kiki een strafworp mee en een vrije bal tussen Sander D. en Carola werd handig afgemaakt door eerstgenoemde en de 5-9 stond op het scorebord. Hierna kwam de overwinning voor DSO niet mee in gevaar. Een mooie combinatie van Rubin en Sander B. eindigde in een strafworp welke door Rubin feilloos werd genomen, 6-10. Een mooi opgezette aanval werd keurig binnengeschoten door Kiki waarmee DSO de marge weer op 4 doelpunten bracht. Sander B. maakte er 8-12 van met een mooi genomen vrije bal. Sander D. maakte met een schot de 8-13 en de zoveelste doorbraak van Kiki werd weer eens onterecht afgestopt wat resulteerde in een strafworp, die Sander D. erin wist te gooien. De stand kwam op 8-14.

In laatste fase van de wedstrijd kwamen Olaf Verton, Jasper Kayen, Mandy Wigant en Stefanie Vermeulen het verdedigingsvak nog vervangen dit resulteerde nog wel in kansen maar er werd niet meer gescoord, eindstand 8-14. Een moeizame overwinning die door hard werken tot stand kwam.

Reserves en publiek bedankt weer!

Zaterdag krijgt DSO in haar eigen hal Velox bezoek waarvan het de 1e zaalwedstrijd verloor. Komt allen om 14.25 naar de Niervaart om het 2e en daarna het 1e aan te moedigen.

Aanval: Carola Eland, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Verdediging: Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Scores : Sander D 6x, Rubin 3x, Kiki 2x, Sander B, Stefanie, Paul 1x.