DSO doet mee voor kampioenschap

5 februari 2012door Webmaster

DSO beleefde afgelopen weekend weer eens veel winstpunten. De meeste teams sloten hun wedstrijden winnend af. Helaas vielen in een paar teams ook spelers geblesseerd uit. DSO 1 speelde deze week de tweede wedstrijd tegen Scheldevogels. Zij wisten de vorige keer een gelijkspel tegen DSO te behalen door in de laatste minuut nog te scoren. Na een speech van de trainer was DSO er klaar voor. Scheldevogels begon slecht aan de wedstrijd. Ze verloren binnen één minuut één van hun meest scorende dames. Toch kwam Scheldevogels op een voorsprong.

DSO maakte na lange aanvallen uiteindelijk gelijk. Er werd fysiek gespeeld en de tegenstander had volop commentaar op de scheidsrechter. Helaas voor hun werd hun spel er niet beter van. Beide teams hadden moeite om de korf te vinden, maar het was DSO die met een kleine voorsprong de rust in ging. Na rust werd het spel van DSO geleidelijk iets beter, waardoor DSO in staat was om de voorsprong uit te bouwen. Na het laatste fluitsignaal was DSO de terechte winnaar, ondanks dat de wedstrijd moeizaam verliep. Weer twee punten binnen en DSO blijft hiermee in de race voor het kampioenschap. Er was wel een grote domper op de vreugde, want helaas moest Sander Driesse de wedstrijd vroegtijdig verlaten met een enkelblessure.

DSO 5 speelde een simpele wedstrijd tegen Scheldevogels. Het scoren verliep in het eerste deel van de wedstrijd wat moeizaam, maar zo tegen de rust begonnen de aanvallen wat beter te draaien. Uiteindelijk werd het 14- 2. Helaas viel Annette Verschuren uit met een enkelblessure.

DSO jeugd
DSO A1 kreeg RWA A3 op bezoek. RWA A3 opende de score. DSO creëerde wel veel kansen, maar was in afronding niet erg scherp. Dankzij goede rebounds van Pim van der Vliet en Renske de Vos kreeg DSO meer aanvalskansen. Zo wist Jean-Paul Commereuc zijn schoten er loepzuiver in te schieten en scoorde Veerle Logghe, na een goede actie, een doorloopbal. Net voor rust trok RWA A3 de 5-4 voorsprong tot een gelijke stand. De tweede helft bleef het spannend tot de laatste minuut. DSO kwam steeds op voorsprong en RWA sloot aan met hun scores. Dit bleef zo tot twee minuten voor tijd. Sjoerd van Bezooijen wist een kort schotje te scoren. Met een stand van 9-8 lukte het DSO de laatste minuut nog dicht te houden en won de spannende wedstrijd. Met nog twee wedstrijden tegen de hekkensluiter en één tegen de koploper speelt DSO A1 mee voor het kampioenschap.

DSO D2 mocht ‘s ochtends vroeg naar Oosterhout afreizen. De wegen waren ondanks de sneeuw van vrijdag goed begaanbaar, maar het was wel waterkoud met een temperatuur van -15 graden. Ondanks het vroege uur hadden de meiden en twee jongens er zin in. Dit was alleen niet af te zien aan de stand na een paar minuten, 2-0 voor Voltreffers. DSO D2 was blijkbaar niet onder de indruk want er werd gerust met een 2-4 stand op het bord. In de tweede helft liet DSO D2 zich nogmaals van de goede kant zien door fraaie doorloopballen en afstandschoten te maken. Eline en Marou wisten beiden twee maal te scoren, maar topscorer was Anne v D met 3 doelpunten. Goed gedaan DSO D2 het gaat steeds beter!

Uitslagen
DSO 1 – Scheldevogels 1 11-7