DSO grijpt in Zaamslag naast de titel

Het laatste speelweekend van dit seizoen voor de selectie. DSO 2 speelde tegen Swift in een wedstrijd die eigenlijk alleen voor de statistieken was. Maar toch is het lekker om het jaar te eindigen met een overwinning en dat was ook wat DSO deed. De spelers van DSO 2 sprongen na de wedstrijd gelijk in de auto om door te reizen naar Zaamslag, want daar speelde DSO 1 opnieuw voor een titel. Thuis wist DSO net te winnen van Zaamslag, maar zij waren de laatste weken wel flink op schot terwijl DSO juist in een klein vormdipje stak. Toch ging DSO 1 vol vertrouwen de wedstrijd in. Mooi om te zien dat ook nu weer tientallen supporters de lange reis hebben gemaakt om het vlaggenschip aan het kampioenschap te komen helpen.

DSO begon twijfelachtig aan de wedstrijd. Misschien dat de zenuwen toch even de bovenhand kregen, want voornamelijk door fouten van DSO wist Zaamslag de leiding te pakken. Van 2-0 liepen verder uit naar 4-1. DSO heeft echter dit jaar al vaker bewezen zich terug te kunnen knokken in een wedstrijd en dat trucje zou deze wedstrijd vaker gebeuren. Ze kwamen dan ook terug naar 4-4. Toch was het weer Zaamslag die mede door hun makkelijk scorende heren daarna de score naar zich toe trok. In een paar minuten werden er veel goals gemaakt en werd het 7-4, kwam DSO op 7-5, maar liep Zaamslag zelfs uit naar 9-5. Bij DSO daarom tijd om wat aan te passen met een wissel. Het spel was al fysiek, maar in de laatste periode van de eerste helft werd het wel erg fysiek, waarbij Zaamslag af en toe over het randje ging. Toch wisten de spelers van DSO zich rustig te houden en knokten zich opnieuw terug in de wedstrijd. 9-7 en uiteindelijk vlak voor rust werd met 10-9 de aansluitingstreffer gemaakt.

De begin periode na rust, had DSO controle op de wedstrijd. Via een vrije bal werd de 10-10 gemaakt en ondanks dat Zaamslag meteen reageerde met de 11-10, stond een paar minuten later de eerste voorsprong voor DSO op het scorebord 11-12. Zaamslag werd vervolgens weer terug in het zadel geholpen door een vrije bal en strafworp mee te krijgen en kwamen op 13-12. DSO probeerde rustig te blijven en bleef bij tot 14-14, maar toen Zaamslag weer op voorsprong kwam via een makkelijk gegeven strafworp was de rust even ver te zoeken. Wat andere dubieuze beslissingen deden de emmer nog meer overlopen en dat had zijn effect op de ploeg. Zaamslag kwam met nog 10 minuten te gaan op 17-14 en helaas wist DSO niet opnieuw een comeback uit de hoge hoed te trekken. Ze wisten wel nog op 17-15 te komen, maar uiteindelijk was het Zaamslag die aan het langste eind trok. 18-16.

Daardoor eindigt het seizoen voor DSO met een domper door een wedstrijd die ze blijkbaar niet mochten winnen. Ondanks dat het weer net niet was voor DSO 1, mag de selectie van DSO toch terug kijken op een mooi seizoen. Met het kampioenschap van DSO 2 op het veld, daarna 2x lijfsbehoud in de reserve 3e klasse en voor DSO 1 3x meedraaien voor het kampioenschap en wat we niet mogen vergeten een zeer verdiende promotie in de zaal naar de 2e klasse. Een knappe prestatie voor zo’n jonge groep.

Supporters bedankt voor jullie inzet en support dit jaar! Mede dankzij jullie hebben we weer meegemaakt dat DSO niet zomaar een korfbalvereniging is.