DSO E3 op scherp, Dion scoort!

12 maart 2012door Webmaster

Deetossnel- volhuis geklopt op snelheid en inzet. De spelers van E3 hebben zaterdag 3 maart de Dordtse tegenstanders van Deetos snel geklopt op snelheid en inzet. Dion, Renate, Tessa, Nina, Indi , Rachel, Maerle en Sophie, om er maar een paar te noemen, waren vrijwel de gehele wedstrijd de Dordtenaren de baas.

We schrijven zaterdag 10 maart 9:30 uur. E3 is klaar voor de thuiswedstrijd tegen Deetos Snel uit Dordrecht. Een half uurtje ingooien en het startersfluitje klinkt. De uitwedstrijd werd met 5-0 gewonnen, maar ondanks die ruggensteun staat het hele team op scherp.
Binnen een minuut creëert Nina een geweldige kans die ze net niet weet te benutten. Dit stimuleert enorm en al snel scoort invalster Anne 1-0. De E3-tjes krijgen kans na kans maar de ballen willen er niet in. Deetos snel profiteert daar niet van. De spelers krijgen geen grip op de wedstrijd. Ballen in hun aanvalsveld komen in rap tempo terug bij onze aanvallers. Daarvan profiteert Maerle die de stand op 2-0 brengt.
De tweede helft geeft aanvankelijk een zelfde beeld. Onze ballen willen de korf niet in. Aan vechtlust ontbreekt het de E-3tjes echter niet. Elke bal levert strijd op. Renate laat , net als Indi, geen kans onbenut om de bal te onderscheppen. Net als Sophie. Zij is haar tegenstandster vaak te snel af.. Het tempo blijft. En ineens is daar de voorzet van Rachel waarmee Indi de 3-0 kon ingooien.
Tijdens een onbewaakt ogenblik lukt het Deetos snel door onze zeer sterke verdediging heen te breken en scoren ze 3-1. Het E3-team laat zich hierdoor niet uit het veld slaan . Ze blijven alle pogingen om op de korf te schieten benutten. Iris is zeer scherp en blijft de korf in het oog houden, helaas scoort ze net niet. Zo’n 5 minuten voor het eind wordt de vechtlust van Dion eindelijk beloond met een welverdiend doelpunt. Op een prachtige manier scoort hij, ogenschijnlijk heel rustig, 4-1!
Dit is ook meteen de eind stand. Voor Tessa, die jarig is, een mooi verjaardagscadeau. Het kampioenschap komt nu steeds dichterbij. Ook VIOS, onze enige concurrent, won vandaag zijn wedstrijd. Dat betekent dat het E3 bij winst volgende week kampioen is !!!