DSO C1 toont twee gezichten bij Voltreffers C1

28 januari 2013door Webmaster

Afgelopen zaterdag mocht het C1 aantreden bij Voltreffers C1 in Oosterhout. Thuis gewonnen, dat waken voor onderschatting. Helaas kon Marissa niet meedoen door omstandigheden, maar mochten we een beroep doen op Naomi, Lieke en de 3e telg van de Van Hoof familie, Arno.

De altijd gezellige club ouders doken het bruine cafe in, het C1 ging omkleden en ingooien. Euhm, bijna iedereen, wat Menno was zijn sportschoenen vergeten. En tsja, je rijdt niet zo maar even op en neer vanuit Oosterhout om die te gaan. 4x vragen of de tas ingepakt en compleet was, bleek als ouder niet voldoende. In allerijl werd een oplossing gevonden waardoor hij alsnog mee kon doen. Gelukkig waren zijn vrijtijdsschoenen ook sportieve schoenen. Rond 11 uur fluit de scheidsrechter voor aanvang van de wedstrijd. ‘Ons’ C1 begon ongeconcentreerd, ongemotiveerd, slap en futloos aan de wedstrijd, waar het C1 van de Voltreffers als een komeet uit de startblokken vloog. Binnen de kortste tijd was de voorsprong van de Voltreffers maar liefst 4-0 (mede door 2 of zelfs 3 onterecht onafgekeurde punten van Voltreffers wegens snijden en verdedigde ballen) waarna DSO dit gelukkig wist te consolideren en er slechts een 5-0 achterstand op het scorebord stond met rust.

Gelukkig was de 2e helft er eentje met een ander gezicht. De DSO-machine leek, onder oog van het 3e van DSO, die de wedstrijd na het C1 moesten spelen, enigszins te gaan lopen. Gedurende de helft werd Menno gewisseld voor Arno die zijn eerste korfbalwedstrijdminuten mocht maken, en maakte Sanne plaats voor Naomi. Het C1 wist 5 maal te scoren, waaronder een schitterend afstandsschot van Naomi. De voltreffers kwamen behoorlijk onder druk te staan, maar helaas was de inhaalrace van DSO net te laat begonnen:

Helaas wisten de Voltreffers ook nog 2 punten te scoren waardoor zij uiteindelijk te winnen met 7-5.

Teleurstelling overheerste. Deels door de mindere eerste helft, maar ook door de dubieuze onterechte beslissingen van de scheidsrechter die een belangrijk aandeel had in de winst van De Voltreffers. Klinkt lullig om het zo te stellen, maar het is wel de simpele naakte waarheid.

Maar de 2e helft was goed van de kant van DSO, en wiskundig gezien hebben ze die gewonnen met 5-2. Die vibe moet nu vastgehouden worden voor de wedstrijd a.s. zaterdag thuis tegen springfield c1.