DSO C1 pakt eerste winst tegen Keep Fit ’70 C2

9 september 2012door Webmaster

In de tweede competitiewedstrijd weet het C1 van DSO de eerste punten binnen te slepen. Op een warme zonnige zaterdagmiddag wint het team overtuigend van het C2 van Keep Fit ’70 uit Roosendaal

Zoals getypt, het was lekker warm, en de warming up werd dan ook op een iets lager tempo uitgevoerd. Echter stonden de koppies van de ‘dames en heren’ van het C1 toch wel op scherp. Er was duidelijk te zien dat ze de verliespartij van de 1e competitieronde wilden vervolgen met een overwinning.

Dat bleek ook uit het vertoonde spel meteen na de openingsfluitsignaal van scheidsrechter Ben, die in de eerste helft zich voorzien had van een bedroom look. Maar daarover later meer. Binnen no-time kon het aanvalsvak al gaan wisselen met de verdedigingsvak, met dank aan Sharona die de 2 openingstreffers voor haar rekening nam. Wat voor de trainers/coaches prettig om te zien was dat de oefeningen en aanvalsmethodes die in de training geoefend waren, ook op het veld tentoongesteld werden. De rode draad in dit verslag zal echter zijn dat de schoten op de korf er niet in wilden gaan. Keer op keer belandden de schoten na de prima opgezette aanvallen op de rand van de korf, met uitzondering van Francien en Anne die hun schoten in de eerste helft nog wel in de korf zagen verdwijnen.

Aan de andere kant was de aanval van Keep Fit op een onbewaakt moment Menno nog wel te slim af en wisten zij 1 maal te scoren. Scheidsrechter Ben floot op voor de rust bij een stand van 4-1.

Voor DSO en Keep Fit tijd om het vochtgehalte in hun lichaam weer aan te vullen, na het transpireren in de eerste helft. Scheidsrechter Ben gebruikte de rust om zijn coupe te restylen. Ja, lieve lezers, ook DSO heeft zijn eigen Ronaldo.

Keep Fit en DSO (Sanne kwam erin voor Sharona) wisselden hun reservespelers. scheidsrechter Ben wisselde van haardracht. Met een strakke coupe liet hij de 2e helft van start gaan.

Die tweede helft borduurde voort op het verloop van de eerste helft. Prima verdedigend werk van het verdedigingsvak, en dito aanvallen van het aanvalsvak die echter weer op de rand van de korf uiteenspatten. Mochten deze aanvallen allemaal in de korf verdwenen zijn, was de productie minimaal verdubbeld geweest. Zonder de bedoeling om respectloos te zijn, de tegenstand van Keep Fit was niet zo groot. Daardoor leek de overwinning eigenlijk geen moment in gevaar te zijn.

Gedurende de 2e helft kwam Sharona weer terug in het veld, voor Anne die helemaal uitgeblust raakte, wat niet heel raar was met deze nazomerse temperaturen. Sharona (2x) en Esmeralda wisten de korf nog wel te raken, en ook keep fit wist nog 1 aanval beloond met een punt.

Met een 7-2 stand in het notitieboekje, floot de prima leidende scheidsrechter af. De smerige smaak van het verlies in de eerste competitieronde bleek weggepoetst met een prima terechte overwinning.

Het verslag van jouw korfbalwedstrijd ook op www.korfbal.net ? Mail deze naar verslag@korfbal.net !