DSO aan kop na eenzijdige topper

21 januari 2013door Webmaster

KORFBAL – DSO heeft een verrassend makkelijke overwinning geboekt op Stormvogels.
De ploeg uit Klundert won met liefst 17-6 van de medetitelkandidaat. Door de zege pakt DSO de leiding in de derde klasse K.

Stormvogels, koploper voorafgaand aan de wedstrijd, werd bij vlagen overklast door DSO. De Klundertse club startte erg sterk en nam snel een 4-1-voorsprong. Daarna zakte het niveau in en kon Stormvogels terug in de wedstrijd komen. Toch wist DSO het tempo weer snel te verhogen en de tegenstander terug te dringen. Bij rust stond DSO op een verdiende voorsprong van 10-4. Toch was trainer Marcel Versteeg nog niet gerust op de zege. “Uit bij Stormvogels stonden we bij rust met vier punten voor, maar verloren we alsnog. Dus we waren gewaarschuwd.”
DSO bleef daarom scherp en een kwartier voor tijd stond het 16-6. “Daarna hebben we het een beetje laten lopen, maar dat maakt niet meer uit. We speelden constant en hebben het laten zien op het moment dat het erop aankwam”, was de conclusie van de tevreden Versteeg.

In dezelfde klasse boekte ook VIOS een knappe overwinning. Seolto ging in eigen huis met 12-14 onderuit tegen de ploeg uit Willemstad. De eerste twintig minuten speelde VIOS zeer goed en werd Seolto gedwongen tot verdedigen, 9-5 bij rust.
In de tweede helft zakte het tempo iets, maar kon VIOS nog wel blijven scoren. Seolto kon het gat nog verkleinen, maar meer ook niet. VIOS doet met de zege goede zaken in de strijd tegen degradatie, want het vergroot het gat met de hekkensluiter met twee punten. VIOS staat nu twee punten achter op nummer zes Good Luck.

BRON: BN/deStem