DSO A1 kampioen

9 mei 2010door Webmaster

DSO A1 heeft het voor elkaar het kampioenschap is binnen. De andere teams zijn er nog niet. Er werd een hoop gezweten om het behoud in de klassen veilig te stellen. Met nog een paar weken competitie te gaan wordt het spannend.

DSO 1 speelde in Bergen op Zoom. Al en paar wedstrijden speelt DSO in een andere samenstelling, Anita Lips en Mandy Wigant vervangen Carola Eland en Monique Karel. De eerste helft wist DSO pas erg laat te scoren, het was al 7-1 voor de thuisploeg. In de tweede helft liep het spel bij DSO wat gesmeerder en kon de geel zwarte formatie flink terug komen. Het lukte echter niet de slechte start helemaal goed te maken, DSO kwam terug tot 10-8. Scheldevogels scoorde nog een paar ballen en hield de punten zo in Bergen.

DSO 2 had duidelijk moeite in de afronding tegen DeetosSnel 7. Ondanks de vele kansen moest het aankomen op de laatste minuut waarin DSO de winnende wist te scoren.

DSO 3 moest vandaag aantreden tegen Ventura Sport 2, de directe concurrent voor de koppositie. Dus bij winst zouden er goede zaken kunnen worden gedaan. Kees Ploeg, normaal coach mocht vandaag starten samen met Robbert van de Werken, omdat Jurgen Leijten (vakantie) en Ruben Karel (vandaag coach) niet konden spelen.  De eerste helft verliep goed, via een 0-1 achterstand liep DSO 3 uit naar een 4-1 voorsprong. Helaas werd deze voorsprong niet vastgehouden en gingen men rusten met een 5-5 ruststand. De tweede helft verliep totaal anders dan verwacht en afgesproken in de rust. Ventura Sport scoorde de eerste 2 doelpunten en liep dus uit naar 5-7. DSO 3 had wel kansen en mogelijkheden om aan te sluiten, maar deze werden niet verzilverd. Ventura Sport 2 liep ook niet soepel, maar liep wel verder uit naar 5-8. De laatste 10 minuten viel Patrick Michielsen nog in voor Robbert van der Werke, die een goede wedstrijd heeft gespeeld, maar wat krampklachten kreeg. Maar de wissel bracht ook niet het gewenste effect. Eindstand 5-9, waarbij er in  tweede helft niet werd gescoord en kampioenskansen zijn verkeken!! Helaas, maar als je in een hele tweede helft niet scoort dan wordt natuurlijk tegen elke tegenstander moeilijk. DSO 3 heeft voornamelijk van zichzelf verloren, want het heeft niet gebracht waar het toe in staat is. Nogmaals jammer en nu er voor zorgen dat de laatste wedstrijden positief worden afgesloten!!

DSO 5 moest ook aantreden tegen Scheldevogels, maar dan het 4de team. In een wedstrijd waarbij de scores niet echt hoog opliepen, eindstand 6-6, hiermee wist DSO 5 toch een punt mee te nemen naar Klundert

DSO 6 speelde uit in Dordrecht tegen Oranje- wit, deze ploeg wint meestal van hun tegenstander, maar verloor eerder van DSO. De geel zwarten startten voortvarend en Arie Eland scoorde twee keer. Dit was echter maar voor korte tijd. De thuisspelende ploeg scoorde 4 keer achtereen. Na de rust kon het zesde dankzij de vele kansen en hard werken toch geen voorsprong pakken. Oranje- Wit won met 10-8.

DSO jeugd

DSO A1 stond de hele veldcompetitie al bovenaan in de ranking. Met tussendoor een zware zaalcompetitie, ging het team de tweede helft veld op kampioensniveau verder. Afgelopen zaterdag kon DSO de doorslag geven tegen Fortis, waarbij een gelijkspel voldoende was. DSO werd kampioen! In totaal won DSO A1 zeven keer en speelde het team 2 keer gelijk. DSO speelt nog 1 wedstrijd tegen NIO, waarvan ze eerder met het grootste doelpuntenverschil wonnen in deze competitie.

DSO F2 moest zaterdag naar ELKV, en wisten in een goede wedstrijd en 4 doelpunten voor en 0 tegen, een goede stap te zetten naar een mogelijk kampioenschap. Met nog  1 wedstrijd te spelen staat DSO F2 aan kop en heeft 1 punt meer dan de directe concurrent Ten Donck F1. Volgende week kan DSO F2 het kampioenschap binnenhalen in een thuiswedstrijd tegen Scheldevogels F1. Dus, dat wordt spannend.

Let op: Verslagen moeten volgende week worden gestuurd naar Ruben Karel.

Uitslagen zaterdag 8 mei

Scheldevogels 1 – DSO 1 13-9