DSO 2 verliest van sterk Oranje Nassau

25 november 2012door Webmaster

Na het teleurstellende gelijkspel vorige week in Goes stond de thuiswedstrijd tegen Oranje Nassau 2 op het programma. In een uiterst sfeervolle sporthal die door het sfeerteam was omgetoverd in een geel/zwarte arena trof DSO een zeer goede tegenstander. Vorige week had Oranje Nassau al bewezen van goeden huize te zijn door de gedoodverfde kampioen KCR met duidelijke cijfers te verslaan. Aangezien KCR de week daarvoor TOGO verpletterd had wisten we op voorhand al waar we aan toe waren.

We startten met Jasper, Robert, Stefanie en Martina in de aanval en Olaf, Rob, Tessy en Jeanine in de verdediging. Reserves Anita en Luuk.

In de beginfase wisten we Oranje Nassau prima partij te geven. Weliswaar liepen de aanvallen van Oranje Nassau sneller en gevarieerder dan die van DSO, maar de score ging door prima afstandsschoten van DSO gelijk op. Wel liepen we de gehele wedstrijd achter de feiten aan, want we hebben niet 1 keer voorgestaan deze wedstrijd.

In de tweede fase van de eerste helft wist Oranje Nassau dan toch het gaatje te slaan en liep uit van 6-6 naar 6-9. Gelukkig maakte Rob vlak voor rust nog de 7-9.

Tijdens de rust hebben we nog wat zaken aangescherpt en vooral belangrijk was de onderlinge coaching, waardoor we druk konden blijven geven op de sterke aanvallen van Oranje Nassau.

Helaas startte Oranje Nassau zeer sterk in de tweede helft en bijna elk afstandsschot was raak in die fase. Een voortijdige beslissing leek gemaakt toen ze uitliepen naar 7-13. Bij 8-14 gloorde er nog even wat hoop door 2 snelle doelpunten van Rob en Jeanine, maar vervolgens liep Oranje Nassau weg naar de beslissende 10-17. Uiteindelijk hebben we de stand nog dragelijker kunnen maken en de wedstrijd eindigde in 12-17.

Een terechte overwinning van Oranje Nassau dat gewoon sterker was en gevarieerd aanvalsspel liet zien. Geen schande om te verliezen van deze ploeg. Volgende week wacht Tjoba 3. Weer een sterke tegenstander die al gewonnen heeft van onze tegenstander van vandaag.

Doelpuntenmakers DSO:
Jasper 4, Olaf 2, Jeanine 2, Robert 1, Rob 3