DSO 2 redt het niet tegen ONDO

3 maart 2013door Webmaster

Voor DSO 2 stond de uitwedstrijd tegen ONDO 2 op het programma. Een belangrijke wedstrijd in de strijd tegen degradatie in deze rare poule. In theorie kwamen namelijk nog 6 ploegen in aanmerking voor degradatie, omdat er 2 ploegen rechtstreeks degraderen. Ik blijf het een vreemde promotie/degradatie regeling vinden, want je kunt nu zelfs met 10 punten nog degraderen, terwijl je dan toch ruimschoots aangetoond hebt in deze klasse thuis te horen.

Maar goed, winnen was dus eigenlijk de enige optie. Door het om verschillende redenen afwezig zijn van diverse spelers hadden we alleen nog Martiena over als dame en aangezien Jasper niet beschikbaar is moest er ook nog een heer bij. Uiteindelijk zijn we gestart met Rob, Paul, Marieke en Anouk in de aanval en Robert, Olaf, Dita en Martiena in de verdediging.

Voor ons had DSO 3 het kampioenschap binnengehaald en daarmee promotie naar de klasse waarin ook DSO 2 speelt. Door dit kampioenschap zijn we in ieder geval verzekerd van behoud in deze klasse.

In een geweldige ambiance, veroorzaakt door de vele DSO supporters, begonnen we niet heel sterk aan de wedstrijd. Na de openingstreffer van ONDO maakte rob gelijk, maar daarna liep ONDO weg naar 3-1. Geleidelijk begonnen we echter meer aan elkaar te wennen en ons beter in te stellen op het spel van ONDO en kwamen we beter in de wedstrijd. Door treffers van Anouk en Paul kwamen we terug tot 3-3, maar weer was het ONDO dat een gaatje sloeg naar 3-5. Rob zorgde vlak voor rust voor de aansluiting.

In de rust hebben we duidelijk afgesproken dat er een schepje bovenop moest en dat we in staat waren om deze belangrijke wedstrijd eruit te slepen. Vooral scherper worden in de afronding, want in de eerste helft hadden we langdurig balbezit en vele schotkansen, maar een veel te laag schotpercentage.

Paul maakte direct na rust de gelijkmaker, maar helaas liep ONDO toch weer weg naar 8-5. Karolien viel in voor de moegestreden Anouk, die er al een volledige wedstrijd bij DSO 3 op had zitten en maakte een belangrijke treffer onder de korf 8-6.

Vervolgens brak er een uitstekende fase aan voor DSO, want door treffers van Robert, Olaf en Paul (die kort daarvoor nog een strafworp miste) nam DSO voor het eerst een voorsprong 8-9. Zou het dan toch kunnen vandaag?

Helaas stokte daarna de score en ook invallers Lianne en Jean-Paul konden hier niets meer aan veranderen. In de slotfase werd er te slordig gespeeld met veel onnodig balverlies en kon ONDO de wedstrijd toch nog naar zich toe trekken met 11-9.

Jammer, want een puntje had er toch wel ingezeten. Omdat alle concurrenten ook verloren hebben verandert er niets aan de stand. ONDO is nu veilig, maar er komen nog steeds 4 ploegen voor degradatie in aanmerking.

stand dso2 2

A.s. zaterdag wacht Fortis in een ongetwijfeld afgeladen en bruisende Niervaert. Hopelijk kunnen we dan met een compleet team de punten binnenhalen en hopen op een gunstig resultaat bij de andere wedstrijden. Ik ga ervan uit dat Oranje Nassau thuis gaat winnen van DVS, waardoor we bij winst Fortis en DVS onder ons houden. Als Tjoba wint van TOGO houden we dan ook TOGO onder ons.

Hoe dan ook: DSO zal moeten winnen, een ander resultaat hebben we normaal gesproken niet zoveel aan. Schreeuw DSO 2 naar lijfsbehoud, waardoor we volgend jaar net als DSO 3 in de reserve 3e klasse kunnen uitkomen!

Paul, Karolien, Marieke, Lianne, Anouk, Marloes, Jean-Paul en Luuk bedankt voor jullie beschikbaarheid vandaag. Een speciaal compliment voor Marieke die zich prima staande hield in deze bepaald niet eenvoudige wedstrijd!

Doelpuntenmakers:
Paul 3, Rob 2, Anouk, Karolien, Robert en Olaf