DSO 1 is eindelijk wel kampioen!

De selectie van DSO had een speciaal weekend voor de boeg. Beide teams speelden namelijk in deze laatste wedstrijd van de najaarsveldcompetitie om het kampioenschap. DSO 2 moest hiervoor winnen van directe tegenstander Vitesse 5 en dat met minimaal 4 doelpunten verschil. Voor DSO 1 was het ook taak om te winnen en dat het liefst met een zo groot mogelijk verschil. DSO 1 staat in de stand gelijk in punten met KVK, het onderlinge resultaat is ook gelijk, dus heeft DSO een doelsaldo van +11 te verdedigen in de laatste wedstrijd tegen Keep-Fit. De ploegen speelden thuis en gelukkig waren er veel supporters richting het sportpark gekomen om de teams aan te moedigen.

Zowel Vitesse als DSO 2 begonnen niet heel sterk aan de wedstrijd. Voornamelijk de echte scherpte in de afronding was er nog niet. De ploegen hielden elkaar in de eerste helft goed onder bedwang en Vitesse ging met een kleine voorsprong van 6-7 de rust in. In het begin van de tweede helft maakten de bezoekers jammer genoeg het verschil en liepen ze al snel uit naar 7-11. Dit verschil kwam DSO niet meer te boven en de wedstrijd ging uiteindelijk verloren met 10-16. Geen kampioen, maar toch mag DSO 2 terugkijken op een prima veldseizoen.

Toen was het de beurt aan DSO 1 tegen Keep-Fit. In Roosendaal had DSO makkelijk gewonnen met 10-22, maar op een kampioenswedstrijd staat toch altijd net wat extra druk. Keep-Fit liet door de gekozen tactiek al snel zien dat ze niet richting Klundert waren gekomen om hun huid weer goedkoop te verkopen. DSO kreeg in de eerste de beste aanval meteen een strafworp mee. Deze werd helaas gemist en dit bleek een voorbode te zijn voor de rest van de eerste helft. Het wilde in de aanval maar niet lukken. Keep-Fit kwam brutaal met 0-2 voor en pas na 12 minuten wist DSO eindelijk van de nul af te komen. DSO ging een stuk beter om met het achterverdedigen van Keep-Fit, maar de schutters stonden bij DSO 1 jammer genoeg nog niet op scherp net nu de doelpunten in deze wedstrijd zeer nodig waren met het oog op het doelsaldo voor het kampioenschap. De ploegen gingen rusten met een schamele stand van 4-3.

Maar 3 goals tegen valt natuurlijk heel weinig op aan te merken. Alleen die 4 goals voor was iets wat we dit seizoen nog niet gewent waren van DSO. Al was er nog zeker geen man overboord, dan maar een goede 2e helft op de mat leggen en daarin het verschil gaan maken. DSO begon goed aan het vervolg van de wedstrijd en wist al snel de 5-3 te maken. Toch lukte het maar niet om de doelpuntenmachine aan te krijgen, waar deze eigenlijk al het hele seizoen op volle toeren draaide. Langzaam liep DSO wel wat uit naar een iets ruimere voorsprong 7-3 en 8-4, maar met 8-5 op het scorebord en nog een kwartier te gaan was het tijd om wat te veranderen. Per kwam in de ploeg voor Frank, die samen met Lisan in het andere vak aanvallend werd ingebracht. Heel even schoot de machine toch aan. Snel werden de 9-5 en 10-5 gemaakt, Keep-Fit deed dit kunstje even snel weer terug 10-7, maar DSO ging door en maakte er 13-7 van. 5 goals in 7 minuten tijd, het kon dus toch. In de time-out had DSO ondertussen de uitslag van Luctor-KVK doorgekregen en wist dus dat een verschil van 2 goals genoeg zou zijn voor het kampioenschap. Waar de bezoekers de hele wedstrijd hadden vertraagd, ging DSO nu de voorsprong verdedigen en toen de scheidsrechter af floot bij een stand van 13-8 was het moment dan eindelijk daar. DSO 1 is kampioen!

Na vorig jaar 3x net niet, was het nu net wel en dan smaakt zo’n titel misschien toch net even een beetje extra lekker. En dit werd dan ook uitbundig gevierd in de kantine. DSO 1 promoveert met dit kampioenschap naar de 2e klasse, waarin ze na de zaal mogen uitkomen. Iedereen bedankt voor de support tijdens dit seizoen! En hopelijk zien we jullie in de zaal ook weer in grote getalen op de tribune staan als DSO 1 ook daar de strijd aan gaat in de 2e klasse en DSO 2 in de reserve 3e klasse.