DSO 1 geeft zege uit handen

18 november 2012door Webmaster

DSO 1 speelde de altijd lastige uitwedstrijd tegen Stormvogels. Na een lange reis kwamen we rond half 3 aan in Koudekerke. Een uur lang hebben we ons kunnen voorbereiden, want het zou een belangrijke wedstrijd gaan worden. Rond half 4 floot de scheidsrechter voor het begin.

DSO begon goed aan de wedstrijd. Na 2 aanvallen stond het al 0-2, door 2 doelpunten van Sander. Het andere vak had iets meer moeite met score in de openingsfase, waardoor Stormvogels steeds bij kon blijven. DSO speelde goed en verzorgd aanvalsspel en bleef ook overtuigend afronden. Verdedigend werd er toch nog wel wat weggegeven. DSO behield echter steeds de voorsprong van 4 punten. Bij rust was het dan ook 6-10. Stormvogels is een ploeg die je altijd 3x moet verslaan voordat je echt van ze gewonnen hebt. Dit bleek in de tweede helft. Het eerste aanvalsvak deed er maar liefst 16 minuten over om een doelpunt te maken. Stormvogels maakte hier dankbaar gebruik van en kwam stapje voor stapje dichterbij.

De slotfase brak aan en DSO had met nog 7 minuten te spelen een nieuwe voorsprong van 4 punten opgebouwd. Als DSO nu nog verder kon uitlopen, was de wedstrijd gespeeld en zou DSO een terechte zege hebben behaald. Helaas, het liep allemaal anders. Stormvogels haalde in deze fase een belachelijk hoog schotpercentage, bijna elk schot was raak. DSO kon hier niets tegenover zetten en zo stond het 3 minuten voor tijd gelijk, 14-14. Stormvogels wist zelfs op voorsprong te komen, omdat DSO verkeerde keuzes ging maken in het aanvalsvak. De aanval daarna had DSO veel pech, want een schot van afstand draaide net de korf uit. Stormvogels kon onderscheppen en met een onmogelijk schot beslisten ze de wedstrijd, 16-14.

Een zeer onnodige nederlaag vandaag. Natuurlijk had Stormvogels veel geluk, maar DSO heeft het over zich af geroepen. Dit zal de volgende wedstrijden echt anders moeten, wil DSO mee blijven doen om het kampioenschap. Volgende week speelt DSO 1 thuis tegen Scheldevogels. Dan zal DSO moeten laten zien tot wat het echt in staat is. Reservers Sjoerd en Martiena bedankt, aan jullie heeft het niet gelegen;).

Doelpuntenmakers DSO
Rubin 4 (3sw), Erik 3, Sander 3, Frank 3, Carola 1.