DSO 1 dicht bij overwinning

19 december 2010door Webmaster

Door het mooie witte winterse land mocht DSO 1 af reizen naar Ridderkerk om een belangrijke wedstrijd te spelen tegen Bolnes 1.

Bolnes staat net 1 plaats boven DSO op de ranglijst, dus er konden zeker punten gepakt worden. Na een 2-0 achterstand komt DSO weer snel terug op 2-2. Daarna gaat het gelijk op. Om beurten wordt er gescoord. Met een 5-5 stand, begint de 2e helft. Helaas kan Bolnes een gaatje slaan en dat gat is zelfs een keer 4 punten. Maar DSO knokt zich terug in de wedstrijd, maar dit gebeurd jammer genoeg net te laat. Helaas is DSO 1 ook gestrand in de beker  competitie deze week. Eersteklasser Kinderdijk bleek veel te sterk.

DSO 2 moest ook tegen Bolnes. DSO wist de korf redelijk te vinden en wist het zeer goed dicht te houden aan de andere kant, waardoor er al snel 0-5 op het scorebord stond. Bolnes kreeg net voor rust nog een strafworp mee. Dat bracht de ruststand op 1-7. Na rust scoorde de tegenstander wat meer. DSO bleef wel scoren, maar lang niet alle kansen werden afgemaakt. Deze goede wedstrijd van DSO 2 werd uiteindelijk gewonnen met 7-13.

DSO A1 nam het afgelopen zaterdag op tegen RWA A3. De eerste helft speelde DSO A1 te slap en leidden ze veel onnodig balverlies. Met een zwakke 4-3 ruststand hebben DSO’ers de tweede helft het tempo hoger gelegd en zijn ze meer gaan scoren. Hierdoor won DSO A1 wedstrijd.

Bolnes 1 – DSO 1 14-13

Bolnes 2 – DSO 2 7-13

Zevenbergen 1 – DSO 4 10-6

Korbatjo 5 – DSO 6 10-8

DSO A1 – RWA A3 11-6

Korbatjo CM2 – DSO CM2 1-0

Zevenbergen E1 – DSO E3 1-1

Programma 8 januari

Voltreffers 3 – DSO 4 11:10

Oranje Wit F4 – DSO F3 9:00

Activiteiten

Het gala was een groot succes afgelopen zaterdag. Foto’s hiervan zijn te bewonderen op de DSO website.

DSO doet op 29 december mee aan het toernooi om de Brabantcup. Sportplaza Moerdijk organiseert dit in sporthal de Niervaert.

Om het nieuwe jaar in te luiden is op 1 januari op ’t Thuishonk de nieuwjaarsreceptie waar leden en donateurs elkaar de besten wensen kunnen doen.

DSO wenst iedereen fijne kerstdagen en een sportief 2011.