DSO 1 begint 2015 goed en wint van de koploper

11 januari 2015door Webmaster

Nadat DSO 1 2014 goed had afgesloten met eindelijk weer een overwinning, stond in de eerste wedstrijd van 2015 meteen een zware wedstrijd op het programma. Koploper Stormvogels kwam namelijk op bezoek. De uitwedstrijd tegen Stormvogels wat de 1e wedstrijd van het zaalseizoen was, wist DSO knap met 13-18 te winnen! Met deze wedstrijd en de overwinning op TOGO in het hoofd stapte DSO vol vertrouwen het veld in. Ook deze wedstrijd gold maar één ding en dat was winnen, want in een poule waarin zoals dit weekend weer bleek iedereen van elkaar kan winnen, is elk punt dat gepakt wordt belangrijk!

DSO begon de wedstrijd met in de aanval Remco, Jasper, Stefanie en Martiena en in de verdediging met Olaf, Erik, Marieke en Jeanine. De ploeg startte zeer scherp en stond met 3 minuten op de klok al met 3-0 voor. Vanaf 6-2 werd het stuivertje wisselen. Dan maakte Stormvogels het gat iets kleiner tot 3 doelpunten en vervolgens maakte DSO het gat weer groter naar 4 doelpunten. Met een 8-4 voorsprong kort voor rust zag het wedstrijdverloop er gunstig uit voor DSO. Ze waren eigenlijk heel de eerste helft de bovenliggende partij. Aan het eind van de eerste helft werd het spel echter te slordig en werd er te ongeconcentreerd verdedigd. Stormvogels wist hiervan te profiteren en bracht de voorsprong van DSO terug tot de ruststand van 8-7!

Waar een ruimere voorsprong in de rust misschien wel verdiend was, was 1 punt voorsprong de realiteit. Dit was voor DSO echter geen reden tot paniek. Wel was het van belang terug te gaan naar het spel zoals in de eerste periode van de eerste helft werd gespeeld en daarbij weer strak te gaan verdedigen.

Desondanks kwam Stormvogels beter uit de theepauze en wisten de wedstrijd om te buigen in hun voordeel. Na de 8-9 keek DSO tegen hun eerste achterstand van de wedstrijd aan. Tijd om nog een tandje erbij te doen en alles uit de kast te halen. Het lukte dan ook om gelijk te maken. Alleen waar het voor rust stuivertje wisselen was om de 4 punten voorsprong te behouden was het na rust stuivertje wisselen om de gelijkmaker op het bord te zetten. Toen Stormvogels met de 10-12 net op het punt stond de wedstrijd naar zich toe te trekken, wist DSO zich met nog een minuut of 10 te gaan weer terug te knokken naar 12-12 en 13-13. Met de 14-13 pakte DSO voor het eerst in de tweede helft de voorsprong weer over en bracht Erik 1 minuut voor tijd DSO op een 15-13 voorsprong. Stormvogels deed nog iets terug met 15-14, maar dat bleek niet genoeg. En zo kon DSO hun derde (waarvan 2 tegen Stormvogels) en hele belangrijke overwinning vieren.

Eindelijk bleven de twee punten weer een keer in Klundert! Mede door de onvoorwaardelijke steun van het sfeerteam en de rest van de supporters. Veel supporters hadden echter wel het verzoek of we het de volgende keer alsjeblieft minder spannend konden maken, omdat dat veel hartverzakkingen zou schelen. Maar ze waren wel heel erg blij met de twee belangrijke punten, want zoals gezegd is het een poule waarin iedereen van elkaar kan winnen. Dat is dan ook te zien aan de tussenstand, waarin de nummer 1 en nummer laatst maar 4 punten uit elkaar staan?! Volgende week staat de tweede wedstrijd tegen Blauw-Wit op het programma. Hopen dat DSO deze lijn van de afgelopen weken kan doorzetten en de verloren 2 punten in de thuiswedstrijd terug kan meenemen naar Klundert.

Doelpuntenmakers DSO:
Erik (5x), Remco (4x), Olaf (3x), Jasper, Stefanie en Jeanine (1x)