C1 verliest door gebrek aan scoringsrendement

31 augustus 2013door Webmaster

Na een (te lange) zomerstop stond zaterdag 31-8 de eerste competitiewedstrijd op het programma voor het C1. Met een nieuwe trainers/coaches Benjamin en Martiena aan het bewind (nog bedankt voor de afgelopen seizoenen, Miranda, Irene, Erik en Remco!) wordt uiteraard gehoopt dat de ingetreden stijgende lijn doorgetrokken zal gaan worden. Helaas is Ruby gestopt, maar de overige 10 in het team zijn helemaal intact gebleven. Officieel is het gehele team (op Esmeralda en Menno na) op basis van hun leeftijd nu pas 1e-jaars C-spelers.

Eerste tegenstander dit veldseizoen was het C2 van Juliana, die bij aankomst van ons op het sportterrein al gretig stonden in te gooien. Ook zij hadden er klaarblijkelijk zin in. Op klokslag 10 uur blies de scheidsrechter op het grasveld voor het begin van de wedstrijd. Bij het C1 begonnen Francien van der Ing en Anne van Drimmelen op fictieve reservebank.

De eerste kansen waren voor DSO, maar de bal wou maar niet de korf in, terwijl bij Juliana dat wel het geval was. Binnen korte tijd was het al 2-0 voor Juliana. Weinig kansen, maar die kansen die ze kregen waren wel raak. Duidelijk was dat de jongens in het team niet erg gelukkig waren in hun spel: Menno had meerdere malen veel moeite om overeind te blijven staan en leek maar niet te kunnen wennen aan het ‘echte’ gras en Wouter viel na 10 minuten al uit met een knieblessure, nadat hij ten val werd gebracht door zijn direkte tegenstander. Een dikke, blauwe knie tot gevolg, met veel pijn. Francien moest meteen al dienst doen als jongen, en deed dat prima.

Terug naar het scoreverloop van de eerste helft. Wat DSO ook probeerde, de bal wilde niet meer de mand in, en feitelijk was er dus geen scoreverloop meer en bleef de 2-0 op het bord staan.

Nu is 2-0 nog een stand die hersteld kan worden, dus na instructies van Benjamin en Martiena kwam DSO als een werverwind uit de startblokken. Sanne was gewisseld voor Anne, en binnen diezelfde eerste 10 minuten van de 2e helft werd de 2-0 achterstand omgezet naar een 2-2 gelijkstand door Esmeralda en Anne Leyten. Alles was nog mogelijk en een spannend schouwspel ontpop op de grasmat van Juliana. DSO met de vele goede kansen, die niet verzilverd werden in punten en Juliana die wel wat terug kon doen, maar waarvan de kansen wel wat minder groot waren.

En je weet, als je zelf je kansen niet afmaakt, gaat ie er uiteindelijk bij de tegenstander wel in. En dat gebeurde dan ook vier minuten voor tijd: 3-2. De wedstrijd die op basis van kansen nooit verloren had mogen worden, werd wel verloren. Een valse start voor het team, maar als het rendement van de gekregen kansen omhoog gaat, komt het voor de rest van het seizoen vast nog wel goed. 1 verloren wedstrijd is nog geen verloren seizoen, alhoewel het wel jammer is uiteraard!