C1 scoort 11 voltreffers tegen voltreffers c2

10 november 2012door Webmaster

De zaalcompetitie: altijd spannend om de eerste wedstrijd er weer in te spelen. Want na een 3-tal weken zonder wedstrijd waren de spelers en speelsters van het C1 weer wel klaar voor. Maar hoe zou het gaan? Het blijft tenslotte anders dan op het veld, en helaas was er geen oefenwedstrijd voor dit ambitieuze team met hun ambitieuze trainers / coaches waar Erik Keller, terug op het honk bij DSO, ook nog toegevoegd is.

Een vroege wedstrijd, om 10 uur al, tegen de voltreffers C2 uit Oosterhout. Die waren ze al tegengekomen in de veldcompetitie waar met 5-1 van gewonnen was. Maar toch mocht niet te vroeg gejuicht worden, of mochten ze onderschat worden. Zij krijgen toen namelijk ook wel hun kansen, maar ze kregen de bal toen niet in de korf. En, zoals gezegd, het blijft toch anders in de zaal dan op het veld….

Daarbij kwam ook nog de domper voor de spelers van het C1 dat ze afgelopen donderdag te horen kregen dat Sharona per direct gestopt is met korfballen en besloten heeft te gaan voetballen. Namens deze weg wenst het C1 haar daar veel plezier en doelpunten toe.

Om 10 uur was iedereen warmgelopen en ingeschoten, en dus werd het tijd om het zaalkorfbalseizoen van start te laten gaan. Dat deed de scheidsrechter dan ook.

De eerste minuten waren rommelig en het C1 speelde met zenuwen. Passes kwamen niet aan, en mooie aanvallen konden nog niet opgezet worden, waardoor er nog geen bal in de korf verdween. Ook voltreffers wist niet te scoren, dus bleef gedurende 9 minuten de brilstand op het digitale scorebord staan….. Totdat Esmeralda het op haar heupen kreeg en de nul voor de streep van de tussenstand wist om te zetten naar een 1.  Eindelijk: de ban bleek gebroken. Er werd al wat frivoler gespeeld, en binnen korte tijd stond de 2-0 op het bord. Wederom door Esmeralda.

De zogenaamde spreekwoordelijk last viel van de schoudertjes van het team. En de aanvallen gingen beter lopen, wat resulteerde in een 5-1 voorsprong met rust. Tevredenheid alom bij de technische staf, want, zoals eerder gerefereerd in het verslag, dat was de eindstand van de veldwedstrijd eerder dit seizoen. De 5-1 was nu echter weer wat geflatteerd, want als de Voltreffers wat trefzekerder waren geweest had het zo maar gelijk op kunnen gaan.

Het begin van de 2e helft was een kopie van de eerste helft: zeer rommelig en niet al te best. De voltreffers kregen de kans om 5-2 te maken, en een inhaalrace van hen was zo maar mogelijk op dat moment. Er werd minder aandachtig verdedigd, en de concentratie was bij sommigen even weg.

Gelukkig maar voor korte duur. De diesel schakelde door in de volgende versnelling. Het spel werd van het één op het andere moment ineens stukken beter. Alsof het besef kwam dat het team het echt niet uit de handen wilden laten glippen, en er ineens aan gedacht werd dat ze de trainings-aanvalsoefeningen best wel eens in de praktijk konden brengen tijdens de wedstrijd.

De diesel denderde voort, en na prima uitgevoerde oefeningen werd punt na punt gescoord, en wist Voltreffers ook nog een punt te scoren. Aanvallen die met 3 passes van de verdedigende korf in de aanvallende korf afgerond werden waren niet van de lucht.

Na 25 minuten in de 2e helft blies de uitstekend leidende scheidsrechter af en stond 11-3 op het scorebord. Een prima begin van het zaalkorfbalseizoen, wat perspectief voor de verdere verloop van de competitie. Een resultaat om trots op te zijn, zeker op de wijze waarop die tot stand kwam.  Met uitzondering van de 10 minuten aan het begin van beide helften werd er heel goed gespeeld en was er niets op de overwinning af te dingen.

Mail het verslag van jouw wedstrijd door naar verslag@korfbal.net en lees hem terug op www.korfbal.net