C1 en de wedstrijd van de verbeterpunten

25 november 2012door Webmaster

Op zaterdag 24 november stond de 3e zaalcompetitiewedstrijd op het programma voor het c1 van DSO. Een wedstrijd die, zo bleek achteraf, snel vergeten maar lang geheugd moet worden. Door een verlies met 1-8 tegen VIOS C1 zal deze wedstrijd de rest van het seizoen als wedstrijd van de verbeterpunten herinnerd worden.

In het veldseizoen verloor ons C1 met 8-5 van hetzelfde VIOS C1, dus het was vooraf doorgedrongen in de koppies van de speelster en spelers dat het een flinke kluif zou gaan worden. Vooral toen de speelsters en spelers van VIOS het veld betreden. Enkele speelsters van hen bezaten lichaamskenmerken die niet direct achter C-speelsters gezocht moesten worden, en sommigen waren lang. Ons jonge C1-team raakte daardoor meteen geintimideerd. Meteen voor de wedstrijd werd er al angst ingeboezemd, wat de gehele wedstrijd duidelijk te zien was.

Terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn. Op kwaliteiten zou het eigenlijk een gelijkwaardige strijd moeten zijn, maar de DSO-c1’ers waren nagenoeg allemaal verstijfd in het veld. Ze wisten elkaar maar moeilijk te vinden in de passing, en (ere wie ere toekomt) VIOS wist heel goed te storen in ons aanvalsvak, zodat de sterkte van DSO c1 (de aanval) niet uit de verf kwam.

Daarbij werd er bij vlagen door een aantal spelers/speelsters slordig en ongeconcentreerd verdedigd, waardoor sommige punten wel heel gemakkelijk weggegeven werden.

Zelfs de hulp van Fiep uit het C2 (BEDANKT!) mocht niet helpen tot een winst. Na een ruststand van 0-6 werd de wedstrijd afgesloten met een 1-8 nederlaag. In de tweede helft herpakten ze geel-zwarten zich wel enigszins, maar het tij was niet meer te keren. Ook scheidsrechter Ben (waarvan zelfs zijn vriendin zijn capriolen gadesloeg) beaamde dat het een totale off-day was voor het C1.

Een terecht, maar jammerlijk verlies voor DSO c1. Een wedstrijd die snel vergeten moet worden, en waarvandaan verder gekeken moet naar de overige competitiewedstrijden. Er moet lang geheugd worden  dat ze echt niet geintimideerd moet raken door de lengte van de tegenstanders, maar gewoon van de eigen kwaliteiten (die zich nu niet openbaarden) moet uitgaan.

Snel vergeten dus deze wedstrijd, maar wel blijven herinneren!