Verslag DSO- TOGO

20 december 2011door Webmaster
DSO 1 DSO speelde de laatste competitiewedstrijd van het jaar 2011 tegen Togo. Togo stond op de 2e plaats met 1 verliespunt meer dan DSO. Het beloofde dus een spannende wedstrijd te worden. DSO moest zich herpakken van de slappe bekerwedstrijd tegen Velox. Dus iedereen wist dat we de wedstrijd fel van start moesten gaan. We starten in een iets gewijzigde opstelling, omdat Monique een botje in haar voet gebroken heeft. Zij zal helaas voorlopig niet meer mee kunnen doen. Dus Monique van ons allemaal: Beterschap!

Aanval: Sander, Remco, Carola en Debora. Verdediging: Rubin, Olaf, Stefanie en Tessy.

Het eerste doelpunt deze wedstrijd viel aan de kant van Togo. Hun eerste schot was gelijk raak. Via een schot van Sander kwamen we op gelijke hoogte. Opnieuw kwam Togo op een voorsprong, maar maakte Rubin met een korte kans de gelijkmaker. Wederom was het Togo die op een voorsprong kwam, maar toen maakte Remco de gelijkmaker. (3-3) Via 3 damesdoelpunten van Togo kwam Togo op een ruimere voorsprong te staan. De dames maakte dan ook duidelijk het verschil deze wedstrijd tussen Togo en DSO. Bij DSO heeft geen enkele dame gescoord en bij Togo scoorde de dames meerdere malen.Togo zette even aan en liep zelfs uit naar (3-8). Pas toen deed DSO wat terug. Via een schot van Olaf en een vrije bal van Sander gingen we de rust in met een 5-8 achterstand. We kregen een peptalk van Marcel. We moesten scherper zijn en meer pit tonen. Op het veld hebben we Togo ook verslagen. Dus ga er tegen aan!

Helaas lukte het zaterdag gewoon niet. Togo was duidelijk beter in de afronding, terwijl wij de meest makkelijke kansen niet afmaakten. Bovendien verdedigde Togo achter wat het spel enorm vertraagde. Hierdoor verloren wij soms wat knullig de bal en behielden we niet genoeg rust tijdens de aanvallen. Togo bouwde na rust de voorsprong uit tot zelfs 6 doelpunten verschil. DSO kwam gewoonweg niet meer in de buurt van Togo. Via 2 doelpunten van Remco werd het gat nog even iets kleiner, maar dit werd al snel weer teniet gedaan door 2 doelpunten van Togo.

Togo was dit keer helaas gewoon beter in de afronding. Daar win uiteindelijk je een wedstrijd op en niet op balbezit of de mooie aanvallen. DSO moet nu haar koppositie afstaan aan Togo. Dit is een teleurstelling, maar volgend jaar staan we er weer! DSO heeft nu even rust en kan weer op zoek gaan naar de juiste vorm om de kansen af te maken. Het spel is over het algemeen goed. Dus de doelpunten komen vanzelf!

Wie heeft er dit keer gescoord? Sander 3x, Remco 3x, Rubin 2x en Olaf 1x.
Door Debora Schreuders