DSO B1 en C1 naar jeugd korfbal challenge

30 december 2006door Webmaster

DSO B1 en C1 hebben vrijdag 29 december een lange, maar leuke korfbaldag gehad in Rotterdam.

Om 10 uur starten de C’s met hun eerste wedstrijd. Omdat dit hun eerste ervaring in de Topsporthal was, werden ze nogal verrast door de hoge snelheid waarmee het korfbalspelletje tijdens het Challengetoernooi gespeeld wordt. In de loop van de dag zag je de C-ploeg beter worden. Er werd brutaler gespeeld, en meer geschoten. Hoewel alle wedstrijden verloren werden, werd er gelukkig wel regelmatig meegescoord.

DSO B1 had al ervaring op het Challengetoernooi en startte dan ook bijzonder fel. De eerste wedstrijd werd gewonnen door prima combinaties en mooie doelpunten. De 2 volgende wedstrijden tegen Korbis en GKV kwam DSO vooral fysiek en mentaal tekort. De laatste 2 wedstrijden tegen Ado en Kios (uit Ruinerwold) werd er weer goed gespeeld, en veel 2-punters gescoord. Met uiteindelijk 6 punten prima gespeeld door ons relatief jonge B1.

Na een bezoekje aan de overvolle McDonald vol met korfballers keerden we weer terug naar de Topsporthal. Hier werden 2 hoofdklassewedstrijden gespeeld. Als 1e starten de Tulips (NederlandsTeam) tegen Dalto. Onze aanhang was vooral fan van de Tulips, waarin Leon Simons meespeelde. Helaas voor ons verloren ze van Dalto met 21-22. De 2e wedstrijd speelde het Belgisch nationaal team tegen nederlands zaalkampioen DOS 46. Ook hier weer schitterende acties van beide ploegen. DOS 46 was de sterkste en won met 23-18.

Al met al een lange korfbaldag. Behalve dat het heel leuk is om met je team op stap te gaan, is het ook een goede ervaring om zelf eens tegen fellere, hoger spelende tegenstanders te spelen. Ook het zien van hoofdklasse wedstrijden kan heel inspirerend zijn. De foto van Tesfay en Luuk vond ik op de KNKV-site bij Challenge. Zoek dan verder bij jeugdchallenge. Chauffeurs en coaches bedankt voor jullie medewerking!

Meer info: www.knkv.nl/web/show/id=118170

{gallery}/algemeen/2006/challenge{/gallery}