Kampioenen bij DSO

9 juni 2008door Webmaster

DSO sluit de veldcompetitie af met een aantal mooie resultaten. DSO 3 sleepte er in een beladen wedstrijd een beslissingswedstrijd uit. DSO 6, B1, C1 en D1 zijn kampioen en DSO B2 en A2 hebben nog kans op het kampioenschap. Afgelopen zaterdag was een gezellige zaterdag met veel thuiswedstrijden. ’s Avonds konden de DSO –ers smullen van een heerlijk buffet en werd afscheid genomen van Arie Eland die de hoofdmacht van DSO de laatste maanden trainde en coachte. Hetty van ’t Hof kreeg een warm applaus en een bedankje voor haar inzet als trainer/ coach van de A jeugd.

DSO 1 en 2 moesten hun laatste strijd leveren in de veldcompetitie. DSO 1 speelde tegen de een na laatste in de poule: Bolnes. DSO was niet in staat voor een verrassing te zorgen en moest weer verlies incasseren. DSO 2 wist moeizaam te overtuigen tegen Nikantes en kon zodoende de punten niet pakken.

DSO 3 startte fel en kwam al snel op 3-0 door doelpunten van Wilbert Bongers, Annet Bon en Karolien Michielsen. Daarna kwam Fortis iets terug en de ruststand was 5-3. Na de rust kwam Fortis snel op 5-5 door fouten in communicatie en verdediging. Fortis bleef daarna steeds met 1 a 2 doelpunten voor. Door het missen van een strafworp halverwege de 2e helft werd een kans gemist op de gelijkmaker. Op wilskracht kwam DSO toch nog op 10-10 door doelpunten van Johan Hollemans en Lianne den Hollander. Deze 10-10 werd in de laatste minuut gescoord. In de 3 minuten extra speeltijd (als gevolg van tijdrekken door de tegenstander) kwam zelfs nog de onverwachte winnende treffer door invaller Frank Posthumus. Hij had de rebound tot 4 maal toe en bij de laatste rebound stond zijn tegenstander achter hem, waardoor hij zelf de bal prachtig in het mandje gooide. Door deze winst zal er een beslissingswedstrijd gespeeld moeten worden op neutraal terrein tegen wederom Fortis om te bepalen wie er kampioen wordt en dus zal promoveren. De datum moet nog bepaald worden door de KNKV.

DSO 4 wilde nu eindelijk wel eens een wedstrijd winnen. In de eerste helft zag het er niet naar uit dat dat ook ging lukken. Er moest wat meer pit in het spel komen. Na de rust ging DSO dan eindelijk zijn kansen afmaken en won DSO van kampioenskandidaat Blauw- wit.

DSO 6 was al kampioen maar wilde graag ongeslagen bovenaan eindigen. Jeroen van Dam ging mee als 5e heer. RWA had een wat andere teamsamenstelling dan de thuiswedstrijd bij DSO en dat was te merken. Het 1e doelpunt was voor RWA waarna DSO de tegentreffer scoorde. Tot 2-2 ging het gelijk op maar daarna trok RWA aan het langste eind. Ruststand was 5-3, na de rust werd er door DSO wat meer gescoord maar het mocht niet baten, de wedstrijd werd met 13-7 verloren. Mart Stam scoorde 4 en Ies Hollemans 3 doelpunten waarvan 1 met een prachtig afstandschot met één hand en dat doet hij ook niet wekelijks. Dit was de pittigste wedstrijd van heel de competitie maar zeker niet de leukste. Na afloop van de wedstrijd kreeg Esther Pannenkoek Loois een cadeau van het team omdat zij stopt met korfballen,helaas was er voor haar geen publiekswissel omdat zij zich voor deze wedstrijd wegens luchtwegproblemen had afgemeld, maar uiteraard was ze wel van de partij om haar team te komen aanmoedigen. Het 6e bedankt alle invallers want dank zij hen konden we elke wedstrijd compleet vertrekken.

DSO jeugd
DSO A1 speelde vandaag zijn laatste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Tjoba. Voor een aantal spelers was het ook de laatste wedstrijd in de A’s: Marc Langeweg en Quirine Plaizier gaan volgend jaar naar de senioren. Floor van Duijvenbode stopt er ook mee, net als coach Hetty van ‘t Hof. De doelstelling vooraf was dan ook winnen, en voor al deze mensen een leuke afscheidswedstrijd spelen. De wedstrijd begon en Marc Langeweg scoorde na een paar minuten de eerste goal. Tjoba en DSO hielden elkaar steeds in evenwicht, tot aan 4-4. DSO scoorde daarna nog 3 keer en kwam op een 7-4 voorsprong, wat ook de ruststand was. Na rust ging DSO vrolijk verder met scoren, ze liepen al snel uit naar een ruime 16-4 voorsprong. Tjoba deed daarna iets terug (16-6), maar DSO scoorde zelf ook nog 4 keer en zette de eindstand van 20-6 op het scorebord. Rubin scoorde in de laatste minuut met een mooi schot zijn zesde doelpunt van de wedstrijd. Na de wedstrijd kreeg Hetty een bosje bloemen, als bedankje voor de mooie 2 seizoenen die ze gecoacht heeft. Het seizoen voor het A1 zit erop, met een toch wat teleurstellende 4de plaats, maar wel met een leuke, goede laatste wedstrijd.

Meer info: picasaweb.google.nl/r.verkijk/20080528DSOB1Kampioen