Feest bij DSO, DSO 1 kampioen!

4 maart 2007door Webmaster

Afgelopen zaterdag is de Niervaert op zijn kop gezet door supporters en spelers van DSO. Het eerste vierde het kampioenschap en ook DSO A2 kreeg de bloemen. Aanstaande zaterdag hopen we dat dunnetjes over te doen…..

De wedstrijden
De nummer laatst tegen de kampioen van de poule DSO – Erasmus. De wedstrijd kreeg een feestelijk tintje omdat het de laatste zaalwedstrijd was voor DSO. In het begin kon Erasmus DSO nog redelijk bijbenen doordat er bij DSO af en toe wat scherpte in de verdediging ontbrak, maar in de 2e helft was DSO toch duidelijk de sterkere ploeg. Zo sloot DSO het zaalseizoen af met maar 1 verliespunt en is het ongeslagen kampioenschap een feit. Na de uitreiking van de kampioensbeker kwam de Oranje Garde binnen en een feestje begon. Het feest werd later doorgezet in de Babbelaar. De muziek en het eten waren goed geregeld zodat iedereen natuurlijk laat naar huis ging!

DSO 2 speelde eveneens tegen Erasmus. De gasten hadden weinig inbreng en het werd een eenzijdige wedstrijd waarin DSO 2 heel gemakkelijk kon spelen. Volgende week is ook winst nodig om kampioen te kunnen worden. Komt allen om 19.00 uur aanmoedigen! DSO 4 ging naar Oosterhout en speelde de beste wedstrijd van de competitie. Zij pakten direct de voorsprong en Arjan de Vos scoorde vier doelpunten. 2 minuten voor het eindsignaal stond het 7-7, maar helaas het laatste beetje geluk was niet voor DSO. DSO 4 verloor net met 8-7. Toch kunnen ze tevreden zijn met het spel dat werd gespeeld.

DSO jeugd
DSO A1 moest naar Eindhoven voor de wedstrijd DSC A3- DSO A1. Voor DSO stond er eigenlijk niets op het spel, en vorige week hadden ze dik gewonnen met 16-1. Het grootste gevaar zou dan ook onderschatting worden, na 6 minuten stond DSO 2-0 achter. Dit werd rechtgetrokken en daarna ging het steeds gelijk op. De ruststand werd 5-5. In de rust was er een peptalk van Hetty van ‘t Hof, en die had meteen effect! Na rust werd er 7 keer gescoord, voordat DSC iets terug kon doen. De wedstrijd werd uitgespeeld, Rubin van Dueren den Hollander kon zijn droom ook waarmaken: eindelijk eens 6 keer in een wedstrijd scoren!

DSO A2 wist van te voren dat het een zware wedstrijd zou worden tegen VIOS, en dat werd het. De eerste helft verliep niet goed maar toch stond het in de rust 4-0. De tweede helft verliep niet veel beter toch werd er meer gescoord en de uitslag was 10-1. Jouke Roobol, Anne van Dijk en Robert van der Werken waren alledrie goed voor 2 doelpunten. Het behaalde kampioenschap werd bekroond met een mooie bos bloemen!

Kampioenen
Aanstaande zaterdag 10 maart kan DSO 2 kampioen worden, moedigt u ze mee aan in de Niervaert? Die avond is er een feestavond in het clubgebouw om alle teams die kampioen zijn geworden te feliciteren, dit wordt een topavond!

{gallery}/wedstrijdverslagen/2007/dso1_kampioen_voorjaar{/gallery}

De foto’s van 3 maart zijn nu allemaal online. Klik op de grote foto en je zult ze vinden.

dso1 kampioen