DSO wint direct in 2009

4 januari 2009door Webmaster

DSO startte het jaar wat uiterlijk betreft goed. Al direct mochten 4 teams spelen in nieuw gesponsorde shirts. De sponsors werden in het zonnetje gezet en de teams werden op de foto gezet. Korfballend werd ook een start gemaakt bij DSO. Het geluk was duidelijk aan de zijde van DSO.

DSO 1 maakte een overtuigende start in de wedstrijd tegen Voltreffers. De wedstrijdbal werd vooraf opgespeeld door Jiska Giljam uit DSO F1 die pupil van de week was. DSO begon scherp maar helaas vielen de ballen net verkeerd en kon Voltreffers met 1-0 voor komen daarna werd DSO sterker en sterker en liep uit naar 7-2. De laatste fase van de eerste helft en de begin fase van de tweede helft was DSO niet bij de les ze verzuimden zelf te scoren en maakten verdedigend fouten waardoor Voltreffers driemaal op rij kon scoren Na 7-5 ging het tot 9-6 gelijk op. Na de 10-6 van Olaf Verton ging het scoren bij DSO weer lopen zodat ze in de slotfase uitliepen naar een 13-6 overwinning. Sander Driesse schoot met scherp en ontving hiervoor de publiekswissel.

DSO 2 speelde eveneens tegen Voltreffers en maakte het zoals altijd weer onnodig spannend. Het spel van DSO 2 was niet constant en zakte soms in. Het achterverdedigen van Voltreffers werd niet altijd goed opgelost. DSO 2 liet de tegenpartij zo aan de overwinning ruiken, maar uiteindelijk scoorde Jasper Kayen dan toch het winnende doelpunt.

DSO 3 heeft een paar zware wedstrijden voor de boeg. De eerste lastige tegenstander was Ventura Sport. Een team die net als DSO 3 zeer ervaren is. Al na 10 minuten bleek dat het bij DSO niet goed liep. Het tempo was veel te laag, te veel spelers niet in goede doen en te veel kansen mis. Twee  gemiste strafworpen in de 1e helft kwam het vertrouwen ook niet ten goede. De rust werd behaald met een kleine voorsprong. Direct na de rust kwam Ventura Sport op gelijke hoogte. DSO zette een tandje bij en er kwam weer een verschil van 2 doelpunten. Ventura Sport bleef echter hopen op een goede afloop, want het verschil werd niet groter. Net voor het einde van de wedstrijd kwam Ventura Sport toch weer gelijk. Het eerste puntverlies leek een feit, maar gelukkig schoot Wilbert  Bongers in de laatste minuut een mooi afstandsschot binnen. Een gelukkige overwinning na zeer matig spel van DSO 3. Volgende week volgt er een zeer belangrijke uitwedstrijd tegen het fysieke Blauw Wit dat net onder DSO staat.

DSO 6 speelde om 21.00 uur de uit wedstrijd tegen Oranje Wit 7. Ondanks het late tijdstip waren de dames (8 x) kompleet en als reserve heer was Ben Stam van de partij. Ook waren er diverse jeugdleden als supporter meegegaan die  ons tijdens de wedstrijd zeer goed hebben aangemoedigd. Oranje Wit had nog geen wedstrijd verloren en altijd minimaal 20 doelpunten gescoord. Aanvoerder Mart gaf de opdracht  om hen dat aantal niet te laten halen. Na 17 minuten opende Oranje Wit de score, het duurde enige tijd voor DSO vlak voor rust het eerste doelpunt op het scorebord zette. De ruststand was 5-1 in het voordeel van de thuisploeg. Na de rust werd er door Oranje Wit nog 3 keer gescoord maar ook DSO scoorde er 3 zodat de einduitslag 8-4 voor de thuisploeg was. Met een beetje meer geluk had er voor het zesde wat meer ingezeten, maar we hebben bijzonder goed partij gegeven tegen een zeer ervaren ploeg.

Rabocuptoernooi
Het toernooi was een geweldig succes. Al voor de tiende keer werd het toernooi georganiseerd in de Niervaert. Merwede uit Sliedrecht pakte net als vorig jaar de titel en DSO eindigde in de middenmoot.

Nieuwjaarsreceptie
2009 staat voor DSO in het teken van het 50 jarig jubileum. Op 1 januari werd geklonken op al het moois dat in het verschiet ligt voor DSO. Ruim 50 leden en belangstellenden genoten van wat de jubileumcommissie op touw gezet had. Het gehele programma voor 2009 is terug te vinden op de site en in de Flits.

Uitslagen 3 januari
DSO 1 – Voltreffers 1           13-6