DSO verliest van Conventus door matige eerste helft

9 oktober 2022door Webmaster

Na de zeperd van vorige week was het aan DSO de taak om zich deze week te herpakken. Op bezoek bij Conventus wist ons vlaggenschip dat het een jonge ploeg zou treffen die vrijuit zou spelen en niets te verliezen had. Vlak voor de wedstrijd kwam het nieuws binnen dat DSO 2 knap van koploper KCR had gewonnen en ook dat ADO de strijd bovenin extra spannend had gemaakt door te winnen van koploper Trekvogels. Een paar mooie opstekers om de wedstrijd mee te beginnen. Per mocht deze week starten in het eerste en verder stond de standaard ploeg in het veld. Nadat aanvoerster Damy de scheidrechter een chocoladebal had gegeven als presentje voor de week van de scheidsrechter, kon de wedstrijd beginnen.

DSO begon alleen zonder overtuiging aan de wedstrijd en aan overtuiging had Conventus juist geen gebrek. De ploeg uit Zwijndrecht won de meeste rebounds, was fel op de afvallende bal en had daarbij ook nog eens een periode waarin bijna alles erin leek te vallen. De ploeg uit Klundert had daarentegen in de eerste helft veel moeite met scoren, want pas na 10 minuten maakte Esmeralda de eerste treffer. De aanvallen waren vooral moeizaam omdat de passing niet op orde was. Ondanks dat coach Enno er in de voorbereiding nog op had gehamerd dat Conventus verdedigend vooral de bal probeert te blokken bij de pass, gooide DSO toch regelmatig tegen hun handen aan. De kansen die uiteindelijk wel werden gecreëerd gingen er niet in en als er dan ook nog veel rebound duels worden verloren dan wordt het een lastig verhaal. Die optelsom zorgde er dan ook voor dat Conventus zelfs uitliep tot 9-2. Op slag van rust maakte Lotte er nog wel 9-3 van, maar DSO had nog een flinke inhaalrace voor de boeg. Voor de 2e helft moest de ploeg toch uit een ander vaatje gaan tappen, dus in de rust koppen bij elkaar, nieuwe afspraken maken, maar vooral blijven strijden tot de laatste seconde.

De tweede helft werd DSO weer meer de DSO van de eerste paar wedstrijden. Er zat meer tempo in de aanvallen, er werden steeds meer rebound duels gewonnen, maar het belangrijkste was dat er weer ‘gewoon’ werd gescoord. Jean-Paul nam met zijn goals de ploeg bij de hand en ze knokten zich al snel terug tot 10-8. In het andere vak werd Tom gebracht voor wat extra reboundkracht, maar het lukte DSO maar niet om langszij te komen. Conventus was namelijk op tijd bij de les en bleef op de juiste momenten mee scoren. Met nog 8 minuten op de klok werd door een strafworp van Arthur de 12-11 en dus de aansluitingstreffer gemaakt. Het bleef vervolgens spannend en DSO bleef de druk opvoeren, maar toen de thuisploeg vlak voor tijd de 14-12 maakte leek de wedstrijd gespeeld. Per maakte nog wel de 14-13 wat veel te laat leek te komen, alleen de scheidsrechter hielp DSO nog een handje door er een extra lange laatste minuut van te maken. De bal kwam zelfs nog tot 2 keer toe terug in de aanval, maar daar bleek de spanning zo hoog te zijn dat er geen kans meer werd gecreëerd. Conventus schoot er net voor het eindsignaal nog eentje bij en met uiteindelijk 15-13 op het scorebord bleven de punten helaas in Zwijndrecht.

Een wedstrijd die DSO uiteindelijk door die matige eerste helft heeft verloren, want in de tweede helft speelde de ploeg bij vlagen heel goed. Misschien dat er onbewust toch wat sprake was van onderschatting voor de wedstrijd. Volgende week gaat het 1e op bezoek bij Thor. Belangrijk om te leren van wat er deze week misging, maar zeker niet te lang bij het verlies stil te blijven staan en vooral de goede dingen uit de 2e helft mee te nemen naar Rotterdam. Voor de supporters die willen komen kijken, de wedstrijd start om 15:30 uur.