DSO pakt ook in de zaal 2 punten tegen NIO

5 december 2022door Webmaster

Met Nederland – USA om 16:00 en ook nog eens Sinterklaas in het land was het zeker de eerste helft relatief rustig op de tribune bij de eerste thuiswedstrijd van DSO 1 dit zaalseizoen. Het was dus aan de ploeg zelf om zich scherp te maken en houden voor de wedstrijd tegen NIO. De bezoekers uit Rotterdam staan ook op het veld in dezelfde poule als DSO en aan die wedstrijd buiten kunnen de Klundertenaren met een goed gevoel terug kijken. Damy was weer fit en kon starten en het zat daarbij niet tegen dat 2 basisspelers van NIO niet konden spelen. DSO dacht hierdoor zeker niet makkelijker over de wedstrijd, want NIO had de eerste wedstrijd wel gewonnen van OZC. Als opwarmer mocht eerst DSO 2 spelen tegen NIO 2, maar die kwamen helaas te laat op gang waardoor net werd verloren.

Net als op het veld schoot NIO weer uit de startblokken en kwamen binnen no-time met 0-2 voor. DSO miste jammer genoeg een strafworp en de bezoekers liepen verder uit tot 0-4. Gelukkig heeft DSO dit jaar genoeg ervaring opgedaan met op achterstand komen en ze lieten zich niet gek maken. Nu scoorde DSO wel een strafworp 1-4 al counterde NIO snel met de 1-5. Maar de doelpuntenmachine van DSO ging aan beginnend met 2 goals van Esmeralda en vervolgens goals van Daan en Jean-Paul knalden ze terug 5-5. De Rotterdammers sputterden nog een keer naar een voorsprong, maar Esmeralda maakte meteen weer gelijk. Ondertussen riep de scheidsrechter (ook deze week weer een goede leidsman) de mannen uit 1 vak bij elkaar om de fysieke duels eruit te halen, al hadden de spelers dat zelf misschien minder door. Aanvoerster Damy zorgde vervolgens met 2 goals voor de eerste voorsprong van DSO en ze wisten voor rust nog uit te lopen naar 11-6. Met 1 goal tegen en maar liefst 10 goals voor, speelde DSO dan ook een zeer sterke laatste 20 minuten van de eerste helft.

Maar ook na rust begon DSO niet goed en NIO juist wel, want na een minuut of 6 hadden de bezoekers het verschil weer naar 2 doelpunten gebracht. 11-9. DSO had de 2e helft vooral moeite om velddoelpunten te maken, want pas na 22 minuten scoorde Jean-Paul het eerste velddoelpunt. Daarvoor had hij al wel 2 vrij ballen gemaakt. De tweede helft had overigens net zo goed 4 tegen 4 gespeeld kunnen worden, want het eerste aanvalsvak van NIO wist alleen in de eerste minuut van deze helft te scoren en het eerste verdedigingsvak van DSO alleen in de allerlaatste minuut. Daardoor bleef het wel spannend want waar het andere DSO vak elke keer voor de 4 doelpunten verschil zorgde, kwam het andere NIO vak weer terug tot 2 doelpunten verschil. Zeker de laatste 5 minuten werd het een mooi korfbalgevecht. De bezoekers gaven nog een keer gas en kwamen met nog 2 minuten op de klok tot 15-13. DSO bleef gelukkig bij de les en met 2 snelle doelpunten van Damy en Jean-Paul liepen ze weer uit naar 17-13. Waar Lotte vorige week de eerste goal maakte (op verzoek een kleine correctie op het verslag van vorige week ?), zorgde zij nu met een schot voor de eindstand van 18-13. De 2 punten bleven dan ook dik verdiend in Klundert.

Volgende week gaat DSO 2 op bezoek bij Fortis waar de wedstrijd start om 19:30 uur en DSO 1 gaat op bezoek bij Nexus en zij spelen om 13:55 uur. Supporters zijn uiteraard meer dan welkom om de ploegen aan te komen moedigen!