DSO hervat veldcompetitie met overwinning

22 april 2019door Webmaster

DSO 1 is goed begonnen aan de tweede helft van de veldcompetitie. In Zaamslag werd een verdiende 14-21 overwinning geboekt. DSO komt hierdoor op de derde plaats terecht.

In de eerste helft kon Zaamslag nog lang bijblijven. Dit kwam vooral doordat DSO niet scherp was in de afronding. Er werden over het algemeen goede aanvallen neergezet en de juiste kansen werden genomen, maar de doelpunten vielen niet. Toch lukte het DSO in het laatste deel van de eerste helft om een gaatje te slaan en met een 4-7 voorsprong de rust in te gaan. Nico was belangrijk met zijn koelbloedige afronding. Hij raakte helaas wel geblesseerd en werd vervangen door Erik.

In de tweede helft kwam Zaamslag uit het niets ineens terug tot 6-7, maar vanaf toen ging het beter draaien bij DSO. Jasper en Frank vonden met regelmaat de korf en zo kon DSO op een gat van 6 doelpunten komen. Dat gat bleef eigenlijk de gehele tweede helft in stand. Zaamslag pakte ook nog regelmatig een goaltje mee, maar omdat DSO ook bleef scoren kwam de overwinning niet meer in gevaar. Noemenswaardig was nog de schitterende goal van Olaf met 1 hand. In de slotfase mocht Per Krijgsman zijn officiele debuut nog maken in DSO 1. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 14-21 overwinning voor DSO.

DSO heeft nu 2 weken vrij en speelt op 11 mei de volgende competitiewedstrijd, thuis tegen koploper Keep Fit uit Roosendaal. Eerder dit seizoen won Keep Fit wat geflatteerd en DSO zal dan ook gebrand zijn op revanche. De wedstrijd begint om 16:00.

Uitslagen DSO:

Programma DSO: