DSO 2 geeft masterclass

12 januari 2020door Webmaster

Na een rust periode was het weer tijd om te gaan korfballen, en DSO 2 heeft daar natuurlijk altijd zin in. De laatste wedstrijd tegen KCR werd in de laatste minuut met 1 punt verschil verloren, dus DSO 2 was weer gebrand om 2 punten te gaan pakken, in de zware maar niet kansloze 2e klasse.

Zodoende was Merwede aan de beurt om naar Klundert te komen, een ploeg waarvan we wisten dat ze echt wel kwaliteit hadden (zoals alle ploegen) maar DSO 2 ook zeker genoeg kwaliteit heeft om tegenstand te kunnen bieden, zo laten we al weken zien dat we goed meekunnen, en Rob vond dat we dit ook een keer mochten gaan uitstralen.

Zo begon DSO aan de wedstrijd, gebrand om te winnen, alleen Merwede dacht precies hetzelfde, en zo ging de eerste helft gelijk op, puntje voor, puntje achter, gelijk. Helaas viel Per halverwege de eerste helft uit, hierdoor kwam Robert in het veld. Net voor rust vielen er voor DSO nog 4 punten, en zo konden we met een beetje ademruimte de rust in. (14-10)

In de rust gaf Rob nog een goede peptalk, want kansloos waren we absoluut niet, maar we moesten nu wel doorpakken, focus houden, en het verschil nog groter maken.

In de 2de helft werd wel duidelijk dat DSO die boodschap begrepen had, DSO schoot uit de startblokken en maakte er 16-10 van, er stond 1 team met 1 taak, er werd over alle schijven gescoord, en verdedigend werd het goed vastgezet. Merwede had halverwege de 2de helft al wel door dat DSO 2 en de doelpunten machine niet meer te stoppen was.
Emma kwam nog in het veld en pakte ook nog een puntje mee, en zo hadden ook nog alle 10 de spelers van DSO 2 gescoord.
Eindstand 31-16

DSO 2 mag met recht trots zijn wat ze presteren in de 2de klasse, en het teamwork wat ze laten zien. We gaan nu met vertrouwen naar de returns werken, zodat we deze flow door kunnen zetten.

Volgende week gaat DSO 2 op bezoek bij de koploper Top, we verwachten een pittige wedstrijd, maar DSO zal er altijd alles aan doen om proberen te stunten.

Supporters en DSO 1 bedankt voor de support, we hopen dat jullie net zo hebben genoten als ons en tot de volgende keer!

Naomi